​FashionDAYS startar imorgon!

​FashionDAYS startar imorgon!

I morgon är det dags för mode och inspirationseventet FashionDAYS. Programmet är fullsatt med 71 aktiviteter, alla en anledning att besöka Textile Fashion Center på fredag och lördag.

FashionDAYS är ett modeevent som syftar till att uppmärksamma och stärka Borås och Sjuhäradsregionen inom mode, textil och design. Vi vill skapa en plattform för samverkan och inspiration mellan näringsliv och allmänhet. Textile Fashion Center fylls av modevisningar, föreläsningar, kulturaktiviteter, musik, utställningar, handel och design.

6 aktiviteter du absolut inte får missa under fredagen:

07.30- 09.30 Frukostmöte: Från smått till stort
Greger Hagelin, Skateboardåkaren och mannen bakom klädvarumärket WeSC och nu VD och en av huvudägarna för Keyflow, ett spännande teknik och It bolag för nattklubbsvärlden. Anmäl dig via www.fashiondays.nu

10.00- 17.00 Designprocessen från ide till färdigt plagg
Kom och besök var fina och stora syateljé för att träffa skräddare och designers på plats och få en inblick i hur designprocessen från ”skiss till färdigt plagg” går till.

10.00- 12.00 Kompetensförstärkning i textilindustrin
Vilka yrkesutbildningar har vi idag? Vad behöver Textilindustrin för framtiden? Paneldiskussion med Näringsliv, politiker och Yh-anordnare.

13.30- 15.00 Modebranshens röster
Textilbranschen genomgår förändring både lokalt och globalt. Vi bjuder in dig att lyssna till paneldebatt med representaner från textilbranschen, politiken och utbildningsanordnare.

16.00- 17.00 Föreläsning med Daniel Mendoza
Välkommen till vårens mest inspirerande föreläsning med Daniel Mendoza, grundare av Good News Magazine, om att våga följa sitt hjärta och göra verklighet av drömmar.

16.00- 19.00 After Fashion- The Company
Live Dj, AW priser i baren (öl, vin, cider 45:- alt. alkoholfritt) inkl. The Companys plockbuffé. Utklädd serveringspersonal, trendigt inredda lokaler och unik atmosfär. Mingla och njut av en fantastisk stämning!

Förutom dessa aktiviteter är det även Speedvägledning (07.15-17.00), Öppet hus i Inkubatorn (10.00-17.00), Shopping i Fashion Gallery (10.00-19.00), Vickys Nagelstudio (10.00-17.00), Embrace your key UF (11.00-17.00), Presentation av Queen Kollektion (11.00-17.00)

med mycket mera…

Läs hela programmet på fashiondays.nu eller hämta programmet på Textile Fashion Center eller Borås Turistbyrå.

Sarah Norving, 070-252 77 54