Europeisk kongress för kvinnliga utbildare till Borås 2015

Europeisk kongress för kvinnliga utbildare till Borås 2015

Föreningen Delta Kappa Gamma har beslutat att förlägga sitt möte i Borås 2015. Mötet återkommer vartannat år och roterar mellan städer i Europa. Till Borås förväntas 250 kvinnor komma under nästan en hel vecka i början av augusti.

På föreningens möte i Amsterdam 2013 deltog flera svenskar. Vid valet av 2015 års värdstad stod det till slut mellan städer i Västsverige och valet föll på Borås. Med sina fördelar av närhet i staden, bra anläggningar och sin intressanta textila historia valdes Borås.

- Sist mötet hölls i Sverige var 2001 och då i Malmö. Vi ser verkligen fram emot att göra ett innehållsrikt och intressant möte, säger Monica Tengling skattmästare i den svenska riksföreningen och boende i Borås.

- Vi är glada att vår satsning på mötesstaden Borås även lockar internationella organisationer. Satsningen kommer både Borås hotell, restaurang och handel till gagn och ger en kunskapsförflyttning till vår region, säger Anna Lilja på Borås Convention Bureau.

Föreningen Delta Kappa Gamma är en internationell förening med ursprung i USA som har till uppdrag att stödja yrkesmässig och personlig utveckling hos kvinnliga utbildare och främja förträfflig utbildning.

Monica Tengling, DKG - Treasurer Sweden State, 033-29 43 42
Anna Lilja, Borås Convention Bureau, 0734-15 36 58