Energiboost med Albin & Mattias - Sommartorsdagarna® 21 juli

Energiboost med Albin & Mattias - Sommartorsdagarna® 21 juli

Vår fjärde Sommartorsdag gästas av Albin & Mattias, en duo som sjunger ihop sedan 2014 då de slog igenom med låten ”Din soldat” som har över 35 miljoner lyssningar på Spotify. De tävlade också tillsammans i Melodifestivalen 2016 med låten ”Rik” som de själva omnämner som en ”energiboost och smällkaramell” och det är precis vad vi kan förvänta oss av den här kvällen också.

Sommartorsdagarna innehåll 21 juli:
18.00 Barnunderhållning – program släpps 23 maj
19.00 Förband – program släpps 4 maj
20.00 Svensktoppen nästa – Sveriges Radio P4 Sjuhärad
21.00 Huvudartister: Albin & Mattias
21.00 Dansband: Kindbergs i Stadsparken
22.00 Torsdagsallén på Hemgården – musik av unga för unga - band släpps senare i vår
24.00 Huvudartist på Grands Nattklubb

Arrangör
Det är staden och näringslivet som gemensam bjuder på Sommartorsdagarna® i Borås. Sommartorsdagarna® startades 1989 och har sedan dess arrangerats av centrumbolaget Borås City. Sedan 2010 är det kommunala destinationsbolaget BoråsBorås TME AB medfinansiärer.

Lisa Statham, cityledare/ansvarig arrangör, Borås City, 0706-49 88 02
Helena Alcenius, vd BoråsBorås, 0705-41 54 44

Mer om huvudartisterna - Sommartorsdagarna® 21 juli 2016
Albin & Mattias
Albin & Mattias deltog i Melodifestivalen 2016 med låten "Rik" som tog de vidare till Andra Chansen. "Rik" blev snabbt en av de 20 mest spelade låtarna på Spotify och har i dagsläget spelats mer än fem miljoner gånger. Tidigare har de släppt förra sommarens stora hit ”Din Soldat” som gästas av Kristin Amparo. Singeln har sålt fem gånger platina, låg på Spotifys förstaplats i hela fem veckor och blev nominerad till årets bästa låt i P3 Guld, Rockbjönen och Grammis.

Mer om dansbandet - Sommartorsdagarna® 21 juli 2016
Kindbergs
25-årsjubilerande Kindbergs är idag ett väletablerat dansband.

Efter att på mitten av 80-talet ha startat som ett blues band, sadlade man om och

blev ett traditionellt dansband. Några av höjdpunkterna förutom ett gäng Tv-framträdanden, listhits blev Svensktoppsettan "Ännu blommar kärleken" 1998 en topp för bandet. Efter det har det blivit fem besök på Svensktoppslistan och ett gäng tester.

Bandet har under de senaste 10 åren anammat en doft av country i sin musik, vilket har uppskattats av både den svenska och norska publiken. Kindbergs är nämligen idag det band som spelar mest av de svenska dansbanden i Norge. Norges dansare har verkligen tagit bandet till sig och

Kindbergs röner även stora framgångar där vid sidan av sin satsning i Sverige.

Kindbergs firar sitt 25-årsjubileum 2012 med att släppa en ny skiva, "Nu reser vi västerut" på nytt skivbolag, Atenzia Records.

Bandet består idag av:
Jocke Ekelund - Sång och gitarr