EM i hundkapplöpning flyttas till Borås

EM i hundkapplöpning flyttas till Borås

Den 7-11 augusti går EM i hundkapplöpning och med kort varsel flyttas tävlingarna från Holland till Borås. Sjuhäradsbygdens Hundkapplöpningssällskap 7HS fick frågan från förbundet förra veckan, och kommer att genomföra tävlingarna.

- Efter att planerad EM arrangör Geldrop i Holland har fått problem och inte kan genomföra arrangemanget är vi väldigt tacksamma och glada över att Sjuhäradbygdens Hundkapplöpningssällskap 7HS och Borås kan ställa upp med så kort varsel för att EM i hundkapplöpning 2013 ska bli av, säger Patric Steinbrecher ordförande för Europeiska hundkapplöpningsförbundet CGRC.

- Jag tror vi gjorde ett bra intryck med vårt arrangemang förra året, och visst är det kort varsel, men med alla krafter i föreningen och samarbetspartners i Borås i ryggen, kunde vi svara ja, säger Uwe Mirsch, ordförande för Sjuhäradsbygdens Hundkapplöpningssällskap 7HS.

- Det är alltid skönt att höra att Borås uppfattas positivt med professionellt genomförande av arrangemang och gott värdskap, säger Ulf Olsson (s) kommunstyrelsens ordförande i Borås Stad. Ulf inviger tävlingsdagarna onsdagen den 7 augusti på Borås Greyhoud Park.

EM i hundkapplöpning 2013
7 augusti semifinal kl 19.30
8 augusti semifinal kl 19.30
10 augusti final kl 15.00