Dulk brings fairytales to No Limit Street Art Borås

Dulk brings fairytales to No Limit Street Art Borås

Dulk (Antonio Segura Donat) is a hungry and insatiable all terrain illustrator. Urban art, illustration and graphic design are his fields, his twisted imagination does the rest. He has shown his work all over the world in walls as same as exhibitions. His style is an explosive combination of influences like the surrealism or the obsessive detail brushwork of Flemish painting, all mixed with a bizarre, burlesque and affectionate touch that makes it compact, direct and very honest.

- Dulk is a really strong name in our line up for 2015, one of his pieces from 2014 ended up on the international art magazine Juxtapoz list of the 20 best street art paintings in the world for that year. Dulk really masters almost any kind of art, from traditional drawing to street art murals and sculpturing. I´m sure his piece in Borås will be loved and enjoyed by many, says curator Shai Dahan.

- I think every visitor to No Limit will love Dulks work, perhaps especially the younger ones as the motifs of Dulk often contains figures from the world of fairytales. The murals I´ve seen from Dulk is totally awesome, detailed and beautiful. It will be a true pleasure to see what he creates in Borås, says project manager Stina Hallhagen.

Antonio enjoys creating compositions with lot of characters and stories based on his own dreams and everyday events, mixing fact and fiction. Nowadays Antonio is living in Valencia, his hometown, where he works day by day as freelance illustrator. His artwork is focused in children illustration, art development for animation, advertisment or street art. He works his own style in each media. "The most important is the style, feel yourself and enjoy with it".

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning public spaces into an outdoor exhibition. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014. 2015 we´re doing it again. A warm welcome to Borås, Sweden 3-6th of September 2015.

Artists line up will be revealed continuously from now on – stay tuned for further artists and more information.

More information about Dulk:

More information about No Limit:
nolimitboras.com

Stina Hallhagen, project manager, 0734-15 36 59
Shai Dahan, curator, 072-174 85 85

Sagolikt när Dulk kommer till No Limit Street Art Borås

Dulk är en hungrig, omättlig och mångkunnig illustratör. Urban konst, illustration och grafisk design är hans områden. Inom konsten hjälper hans skruvade fantasi till att skapa konstverken. Hans stil är en explosiv kombination av influenser som t ex surrealismen eller som det överdrivet detaljrika penselarbetet på den kända målningen Flemish, allt är blandat med en bisarr, burlesk och given beröring som gör det sammansatt, direkt och mycket äkta.

- Dulk är verkligen ett starkt namn bland våra konstnärer för 2015. Etta v hans verk från 2014 hamnade på det internationella konstmagasinet Juxtapoz lista over de 20 bästa street art målningarna i världen det året. Dulk behärskar verkligen all typ av konst, allt från traditionellt tecknande till street art målningar och skulpturer. Jag är säker på att hans verk i Borås kommer bli älskat och avnjutas av många, säger curator Shai Dahan.

- Jag tror att samtliga besökare på No Limit 2015 kommer älska Dulks verk, kanske särskilt de yngre besökarna, eftersom motiven ofta innehåller figurer från sagornas värld. De muralmålningar som jag sett från Dulk är helt makalösa, detaljerade och vackra. Det kommer bli ett sant nöje att se vad han kommer måla i Borås, säger projektledare Stina Hallhagen.

Antonio tycker om att skapa konstverk med många karaktärer och berättelser baserade på hans egna drömmar och det som händer i vardagen, att blanda fakta med fiktion. För närvarande bor Antonio i Valencia, som är hans hemstad och där han arbetar dagligen som frilansande illustratör. Hans konstverk fokuserar på barnillustrationer, konstutveckling för animering, reklammaterial eller gatukonst. Han använder sin egen stil i varje media. ”Det viktigaste är stilen, känn efter själv och gläds med den”.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014. 2015 gör vi det igen. Varmt välkommen till Borås 3-6 september 2015.

Konstnärerna för No Limit Street Art Borås kommer att släppas löpande. Håll dig uppdaterad på nolimitboras.com för vidare information.

Mer information om Dulk:

Mer information om No Limit:

nolimitboras.com

Stina Hallhagen, projektledare, 0734-15 36 59