​Canadian Laurence Vallières adds a new dimension to No Limit Street Art Borås

​Canadian Laurence Vallières adds a new dimension to No Limit Street Art Borås

Born in Québec city in 1986 this young artist was discovered by the creation of large-scale sculptures in cardboard. She studied at Concordia University in visual arts before doing an exchange program in Los Angeles to further her knowledge in ceramics. It’s only after graduation and doing an artist residency in Russia that she appropriated the street art influence in her work. By using cardboard, material that she finds in abundance in the street she can create large work on the spot in every part of the world she goes.

It’s in 2012 that her carrier started after she organized a show called Transmute for the Montreal’s winter Festival. This first step in the big league lead her to her first solo show at galerie d’art Yves Laroche in Montreal and to participate to multiple festivals in the city. In the past year, Vallières has spent much time outside of Canada, showing notably in The United States, France and Germany. Now Laurence attending No Limit Street Art Borås, Sweden.

- Laurence has amazed me all the way since I first came across her work. The fact that she reuses cardboard found on the streets or in waste bins is really cool. Her work has many dimensions to me and the way she combines a deeper meaning with the epic artwork and the funny look of her pieces impresses me a lot. I´m glad to bring another way of interpreting street art in a more sculptural form and I´m really happy to have Laurence coming to No Limit Street Art, says curator Shai Dahan.

- I think that Laurence really will add a new dimension to No Limit. She doesn´t see her self as a street artis, but her pieces are made of material solely from the streets. To me she fits our line up for 2015 very well and her work is amazing, says project manager Stina Hallhagen.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning public spaces into an outdoor exhibition. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014. 2015 we´re doing it again. A warm welcome to Borås, Sweden 3-6th of September 2015.

Artists line up will be revealed continuously from now on – stay tuned for further artists and more information.

More information about Laurence:

More information about No Limit:
nolimitboras.com

Stina Hallhagen, project manager, 0734-15 36 59
Shai Dahan, curator, 072-174 85 85

Kanadensiska Laurence Vallières adderar ytterligare en dimension till No Limit Street Art Borås

Denna unga konstnär föddes i Québec 1986 och blev upptäckt genom sitt skapande av storskaliga kartongskulpturer. Hon har studerat visuell konst på Concordia Universitet för att sedan ytterligare utöka sitt kunnande inom keramik. Det är först efter sin examen och efter att genom konsten gjort en hemvist i Ryssland som hennes konst har disponerats inom gatukonsten. Genom att återanvända kartong som slängts kan hon skapa stora verk på plats var helst i världen hon befinner sig.

Hennes karriär startade 2012 efter att hon organiserade en show kallad Transmute för Montreals vinterfestival. på galerie d’art Yves Laroche i Montreal. Detta första steg bland den stora konstnärseliten ledde henne till sin första soloshow på galerie d’art Yves Laroche in Montreal samt att hon deltog i flera festivaler i staden. Det senast året har Vallières spenderat mycket tid utanför Kanada, utfört sin konst framför allt i USA, Frankrike och Tyskland. Nu deltar Laurence i No Limit Street Art Borås, i september.

- Laurence har fascinerat mig ändå sedan jag såg hennes verk första gången. Det faktum att hon återanvänder kartong som hon hittar på gatan eller i soptunnor är riktigt coolt. Hennes konst har många dimensioner och sättet att kombinera en djupare innebörd med glädjen och de roliga uttrycket i hennes verk imponerar verkligen på mig. Jag är glad att vi får med ytterligare ett sätt att tolka street art på ett mer skulpturellt sätt och kunna hälsa Laurence välkommen till No Limit Street Art, säger curator Shai Dahan.

- Jag tycker att Laurence verkligen adderar en ny dimension till No Limit. Hon ser inte sig själv som street art-konstnär, men hennes verk är gjorda i princip uteslutande av material från gatan. Hon och konstformen stämmer väl överens med vår önskan att bredda festivalens uttryck och hennes verk är verkligen helt underbara, säger projektledare Stina Hallhagen.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014. 2015 gör vi det igen. Varmt välkommen till Borås 3-6 september 2015.

Konstnärerna för No Limit Street Art Borås kommer att släppas löpande. Håll dig uppdaterad på nolimitboras.com för vidare information.

Mer information om Laurence:

Mer information om No Limit:
nolimitboras.com

Stina Hallhagen, projektledare, 0734-15 36 59