Brooklyn Street Art to cover No Limit Borås

Brooklyn Street Art to cover No Limit Borås

Last year Steven P. Harrington and Jaime Rojo of Brooklyn Street Art curiously followed Swedens new street art festival No Limit via online- and social media. They liked what they saw and posted a blog, ending up as an article in the online version of Huffington Post. This year they both will be following the festival on spot in Borås.

- It's important to support a nascent art festival that shows such promise in the urban art community and it's good to see the city supporting public art and making an investment in its cultural richness, says Harrington.

- We have seen Shai's passion and dedication to giving artists opportunities and sparking conversations that otherwise wouldn't happen. Mural festivals like No Limit promotes cultural exchange and make art available to a wider audience - in a way that more established art institutions typically can't, says Rojo.

Steven P. Harrington and Jaime Rojo are the Founders of the influential art blog BrooklynStreetArt.com. Proud New Yorkers, artists, and cultural workers for more than twenty-five years, both are experts on the evolving Street Art scene in New York as well as globally. With daily postings on Brooklyn Street Art (BSA), 175 articles on The Huffington Post, and close to one half a million followers on their social media network, the two have shown and discussed Street Art, graffiti, murals, and public art in more than 100 cities over the last few years.

No Limit 2015 will offer everything from large scale murals, small wooden figurines and stencil art to chalk paint. The festival of 2014 got a lot of media coverage both in national and international online and printed media. No Limit Street Art Borås is now also part of Google Cultural Institute.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning public spaces into an outdoor exhibition. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014. 2015 we´re doing it again. A warm welcome to Borås, Sweden 3-6th of September 2015.

More information about No Limit:
nolimitboras.com
facebook.com/nolimitboras
twitter.com/nolimitboras
instagram.com/nolimitboras

Stina Hallhagen, project manager, 0734-15 36 59
Shai Dahan, curator, 072-174 85 85

Brooklyn Street Art rapporterar från No Limit Borås
Förra året följde Steven P. Harrington och Jaime Rojo, från Brooklyn Street Art, nyfiket Sveriges nya street art festival No Limit via digitala- och sociala medier. De gillade vad de såg och postade en blogg som hamnade som en artikel i nätupplagan av Huffington Post. I år följer de båda No Limit på plats i Borås.

- Det är viktigt att stödja och visa uppskattning för en festival som är så lovande inom sin genré och det känns bra att se att staden stöttar den offentliga konsten och på så sätt investerar i den kulturella mångfalden, säger Harrington.

- Vi har sett Shais passion och stora engagemang för att skapa goda förutsättningar för konstnärerna och spännande samtal, som annars inte skulle ta plats. Festivaler som No Limit främjar kulturellt utbyte och gör konsten tillgänglig för en bredare publik, på ett sätt som mer etablerade konstinstitutioner normalt sett inte kan, säger Rojo.

Steven P. Harrington och Jaime Rojo grundade den inflytelserika konstbloggen BrooklynStreetArt.com. Stolta New York bor, konstnärer och kulturarbetare sedan mer än 25 år samt en expertis såväl inom New Yorks street art-scen som globalt. Med dagliga postningar på Brooklyn Street Art (BSA), 175 artiklar i The Huffington Post och runt en halv miljon följare på sociala medier har de tillsammans visat och diskuterat street art, graffiti, muralmålningar and offentlig konst i mer än 100 städer världen över de senaste åren.

No Limit 2015 kommer erbjuda alltifrån storskaliga muralmålningar, små träfigurer och stencilkonst till konst skapad med kritor. Festivalen 2014 fick stort mediagenomslag både i nationell och internationell media såväl digitalt som i tryckt form. No Limit är numera också med på Google Cultural Institute.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014. 2015 gör vi det igen. Varmt välkommen till Borås 3-6 september 2015.

Mer information om No Limit:
nolimitboras.com
facebook.com/nolimitboras