Borås TME och Turistrådet Västsverige stöttar besöksnäringen med utbildningar

Borås TME och Turistrådet Västsverige stöttar besöksnäringen med utbildningar

Besöksnäringen har haft ett mycket tufft år bakom sig när restriktioner styrt hur många som får samlas på en och samma plats. Allt från logi- och konferensanläggningar, restauranger, museum och andra mötesplatser har fått tänka om och skapa nya möjligheter utifrån rådande restriktioner. Den digitala utvecklingen har i raketfart tagit fram och skapat nya mötesformer och nya infallsvinklar för att mötas. En utmaning i det nya formatet har bland annat varit att ta fram affärsplaner för det digitala mötet med funderingar som hur man kan ta betalt för ett icke fysiskt medverkande.

Destinationsbolaget Borås TME har sett ett behov av en samverkan kring just dessa frågor och har därför tillsammans med Turistrådet Västsverige och regionens Convention Bureauer (CVB*) från Skövde, Borås, Uddevalla och Trollhättan satt samman två utbildningstillfällen för branschen.

Det första hålls idag 4 maj och har i skrivande stund 140 anmälda deltagare från hela regionen. Gästföreläsare från Herr Omar, Svenska Möten och Taktikon kommer att presentera ett urval av trender, tips och inspirerande exempel som förhoppningsvis kan användas till att utveckla och anpassa verksamheterna.

Det andra hålls den 4 juni och erbjuds för en mindre grupp med fokus på hur man tar tillvara på det uppdämda behovet av att få träffas fysiskt igen efter pandemin.

Anna Lilja
Projektledare Borås TME & Borås Convention Bureau
anna.lilja@boras.com
0734 32 75 06

*CVB= Convention Bureau. En organisation som kostnadsfritt och neutralt stöttar den som vill arrangera ett möte i den region man är verksam i. I Borås ingår Convention Bureau i Borås TME:s verksamhet.