Borås Action Run växer

Borås Action Run växer

Sveriges enda hinderlopp i stadsmiljö går av stapeln 9 maj i Borås. Efter förra årets succé märker arrangörerna i år ett ökat intresse och anmälningsläget från 2014 är för längesedan passerat.

- Vi har sedan länge överskridit förra årets deltagarantal och anmälningarna fortsätter att strömma in, säger Tomas Ahremark arrangör och initiativtagare till Borås Action Run. I år kommer vi dessutom att satsa på fler spektakulära hinder och kringaktiviteter under tävlingen.

Hinderlopp eller obstacle-races har blivit en populär företeelse över hela världen och i Sverige kan förutom Borås Action Run även Tough Viking och Toughest räknas in i kategorin. Nytt för i år är att man samlar alla deltagare kring en gemensam bansträckning på 7,5 km med fler hinder för en tätare och större upplevelse för både deltagare och publik.

- Folk vill utmana sig själva och testa sina gränser och denna typ av tävlingar ligger i tiden, fortsätter Tomas Ahremark. Att vi dessutom tagit denna spektakulära tävlingsform in i stadsmiljö har visat sig bli en folkfest och publiksuccé. Det har också bidragit till att fler uppmärksammat tävlingen och vill testa på själva.

Läs mer på actionrun.se

- Tomas Ahremark, arrangör, 070-511 88 55