Svenska Damlandslaget fotboll

Biljetter till VM-kvalmatchen Sverige-Ungern i Borås

Tisdag den 24 oktober spelas VM-kvalmatchen mellan Sverige-Ungern på Borås Arena med avspark kl 18:45 – en perfekt möjlighet för många supportrar, familjer, föreningar och lag att heja fram Sverige. Biljetter är släppta från 80 kronor (ungdom) och 180 kr (vuxen).

Den 19 september spelas den inledande VM-kvalmatchen mot Kroatien. I oktober fortsätter VM-kvalet på hemmaplan med start i Göteborg mot Danmark den 20 oktober. Därefter i Borås 24 oktober.

- Det blir en häftig upplevelse att få spela VM-kvalmatch inför hemmapublik och vi hoppas på starkt stöd från läktarplats, meddelar Peter Gerdhardsson.

Det är 24 år sedan som damlandslaget senast spelade i Borås och det är nu tre oerhört viktiga poäng som står på spel när Sverige möter Ungern och avslutar VM-kvalsamlingen på hemmaplan.

Biljetterna mot Ungerns släpps idag torsdag 14 september kl 10.00. Biljetterna kommer finnas tillgängliga från 80 kronor (ungdom) och 180 kronor (vuxen). Supporterklubben har 50 % på biljetter och föreningar kan köpa föreningsbiljetter vid köp av minst 10 biljetter, från 70 kronor styck. Förutom via Transticket kommer biljetter att säljas på Borås Tourist Center och föreningsbiljetter kommer endast att kunna beställas via Borås Tourist Center, tourist@boras.com, 033-357090.

Uppdateringar och information finns på svenskfotboll.se och boras.com samt i sociala kanaler.

För mer information kontakta gärna:

Frida Arvidsson
Projektansvarig Borås TME