Barnunderhållning – Sommartorsdagarna® 2018

Barnunderhållning – Sommartorsdagarna® 2018

Som tradition bjuder så har vi även i år underhållning för alla barn som en start på varje Sommartorsdag. För sjätte året i rad så bjuder AB Bostäder på denna punkt i programmet och det är en blandning på artister och aktiviteter.

Barnunderhållningen sker på Stora scen den första och sista sommartorsdagen medan det övriga torsdagar sker på Stora Torget (mellan torgbrunnen och rådhusterrassen). I år underhåller Bröderna Norberg samt Theoz ifrån Stora scenen, övriga torsdagar kan barnen ta del av allt från hoppborgar till att prova på sport och pärla armband.

28 juni: Bröderna Daniel och Emil Norberg (Stora scen)
5 juli: Aktivitet med Borås Energi & Miljö
12 juli: Hoppborgar med Team Rynkeby
19 juli: Sports for you
26 juli: Sports for you /Norrby IF
2 aug: Hop n Pop
9 aug: Theoz (Stora scen)

Var: Stora scen samt mellan torgbrunnen och rådhusterassen, Stora Torget
Datum: 28 juni, 5 juli, 12 juli, 19 juli, 26 juli, 2 aug, 9 aug.
Tid: Stora scen: 18.00-18.30 (28 juni resp 9 aug), Stora Torget: 16.30-18.30 (övriga torsdagar)

Mer om barnunderhållningen - Sommartorsdagarna® 2018

28 juni Daniel och Emil Norberg (Stora scen 18:00-18:30)
Bröderna Daniel och Emil Norberg är 28 resp. 30 år gamla och växte upp i Uddevalla där de tidigt började rita serier, spela in radioprogram, kortfilmer och spela musik.

Idag driver de tillsammans bl.a. annat två större svenskspråkiga YouTube-kanaler liksom produktionsbolaget Två bröder media och har skrivit och producerat ljud, musik och video bl.a. till kunder som SVT, Aftonbladet och många andra.

Under 2016 tog bröderna bl.a. emot utmärkelserna "Årets Webbhumor", i det svenska humorpriset 2016, och "Sveriges mest visade klipp" 2016.

Tiden för showen är kl 18:00-18:30 på stora scenen.

5 juli Lär dig mer om vatten, värme och miljö tillsammans med Borås Energi & Miljö (16:30-18:30)
Den 5 juli kan ni träffa Borås Energi och Miljö för att lära er mer om vatten, värme och miljö. Tiden för aktiviteten är kl 16:30-18:30.

12 juli Pärla armband och hoppa i hoppborgar med Team Rynkeby (16:30-18:30)
Kom och pärla armband till förmån för barncancerfonden och hoppa hoppborg tillsammans med oss! Tiden för aktiviteten är kl 16:30-18:30.

19 juli Prova på olika sporter med Sports for you (16:30-18:30)
Sports for you finns på plats på Stora Torget där du kan testa på flera olika sporter. Tiden för aktiviteten är kl 16:30-18:30.

26 juli Prova på olika sporter med Sports for you och spelare ifrån Norrby IF (16:30-18:30)
Sports for you finns tillsammans med Norrby IF på plats på Stora Torget där du kan testa på flera olika sporter och träffa spelare. Tiden för aktiviteten är kl 16:30-18:30.

2 aug Hop n Pop besöker torget med sin Airtrack (16:30-18:30)
Torsdagen den 2aug. tar vi från Hop N Pop med vår Airtrack till torget för lek, tävlingar och andra tokigheter. Airtracken är en 8 x 2m studsmadrass fylld med luft, den passar därför perfekt för att träna nya hopp och gymnastikserier på. Vår duktiga crew är på plats för inspiration och hjälp, hoppas vi ses! Tiden för aktiviteten är kl 16:30-18:30.

9 aug Theoz (Stora scen 18:00-18:30)
Efter flera år av kreativt arbete med att framföra andra artisters musik på musical.ly tar Theoz nu steget att släppa en egen låt. Den 2 mars kom singeln “Lately” som soundmässigt är inspirerad av några av hans största idoler; Jackson Five, Justin Bieber och Markus & Martinus.

Theo Haraldsson, 12 år gammal och bättre känd som Theoz, är en av Sveriges största ungdomskändisar tack vare Musical.ly där han har över 2 miljoner(!) följare världen över, Instagram 190k följare och YouTube 125k följare. Att äntligen själv få vara den som gör originalet är något som Theoz länge har sett fram emot och det är verkligen “en dröm som går i uppfyllelse!” enligt honom själv.

Theoz började lägga upp filmer när han dansar inför kameran på sociala medier redan för ett par år sedan. Men det var inte förrän den nya och populära appen Musical.ly började slå igenom som Theoz talang, dedikation och kreativitet skapade en plattform för honom att verkligen nå ut.

Grunden för denna enorma framgångssaga ligger dock inte hos någon annan än honom själv som från början inte hade en tanke på att bli en stor influencer när han väl började. Just nu går han i sjätte klass och skolan går självfallet först trots att livet som artist lockar oerhört mycket.

Tiden för showen är kl 18:00-18:30 på Stora scen.

Arrangör
Det är staden och näringslivet som gemensam bjuder på Sommartorsdagarna® i Borås. Sommartorsdagarna® startades 1989 och har sedan dess arrangerats av centrumbolaget Borås City. Sedan 2010 är det kommunala destinationsbolaget Borås TME medfinansiärer. Barnunderhållningen under Sommartorsdagarna® sponsras av AB Bostäder

Moa Lohne, Projektledare barnunderhållning, Borås City, 0723-26 66 15
Petra Agnroth, Kommunikationsansvarig, AB Bostäder, 033-44 20 21