Äventyrlig hemester för hela familjen i Sjuhärad

Äventyrlig hemester för hela familjen i Sjuhärad

Rida islandshäst, cykla dressin, ta en gårdsfika eller paddla kanot? Med den lokala appen Kodjakten hinner ni med lätthet göra flera utflykter i Sjuhärad under en och samma dag.

Den spännande appen Kodjakten har sedan lanseringen förra sommaren vuxit rejält och nu finns många lokala smultronställen för hela familjen. Det är som en digital skattjakt i Boråsregionen där du letar efter skyltar med koder. Till hjälp för att hitta koderna finns en app med karta, ledtrådar och gåtor som ska lösas. Koderna är gömda på olika utflyktsmål där deltagarna får rabatter och erbjudanden. I appen går det att se vilka besöksmål som finns och alla ligger på smidigt avstånd från varandra.

– Det finns något för alla i familjen oavsett om ni vill äventyra högt uppe i träden, rida milslånga turer på hästryggen, koppla av i naturen eller besöka platser med spännande historia, säger Sarah Norving, projektledare för Kodjakten.

Gratis att ladda ner
Appen Kodjakten är gratis och projektet är finansierat av Boråsregionen i samverkan med Ulricehamns kommun, Vårgårda kommun, Marks kommun, Svenljunga kommun, Herrljunga kommun, Bollebygds kommun, Tranemo kommun och Borås TME. Målet är att fler ska upptäcka guldkornen på hemmaplan.

– Vår region har så mycket att erbjuda och i år är det verkligen en varierande och stor bredd för äventyrslystna. Kombination av härliga besöksmål och spännande jakt passar hela barnfamiljen, säger Malin Silow, näringslivsutvecklare på Marks Kommun.

Få inspiration till nästa familjeäventyr
Besöksmålen i appen blir allt fler och är ett perfekt sätt för att hitta inspiration inför nästa äventyr. Vill du kanske få tips om caféer i närheten, hitta till närmsta badplats eller båtuthyrning? Ladda ner appen Kodjakten och planera nästa familjeäventyr redan idag.

Fakta om Kodjakten
Kodjakten är finansierat av Boråsregionen i samverkan med Ulricehamns kommun, Vårgårda kommun, Marks kommun, Svenljunga kommun, Herrljunga kommun, Bollebygds kommun, Tranemo kommun och Borås TME. Projektet sträcker sig över tre år och målet är att appen ska fyllas på med nya besöksmål under tidens gång.

Konceptet och appen har utvecklats tillsammans med kommunikationsbyrån Brainforest i Borås.

Sarah Norving, 070-252 77 54
sarah.norving@boras.com