Abstract, expressionistic art of JM Rizzi to No Limit

Abstract, expressionistic art of JM Rizzi to No Limit

James M. Rizzi known better as JM Rizzi is a Dallas-based artist whose artwork is influenced by Abstract Expressionism, executed with a Neo-Contemporary twist. Born in Brooklyn, NY in 1975, JM Rizzi discovered his love for art at an early age. Shaped by the raw energy of the city and following in the footsteps of the pioneers of street art, Rizzi pursued a degree in Fine Art from the School of Visual Arts, graduating in 1997. In the years that followed, he took to the streets, adding his colorful interpretations to the urban landscape.

Establishing a strong name in both street art and fine art, JM Rizzi’s imagery has become iconic in his native New York City as well as Dallas, where he currently resides. With major commissioned projects around the globe, his work can be found in NYC, San Francisco, Los Angeles, Chicago, Hong Kong, and Shanghai. With a determined statement on motion, scale and color, JM Rizzi composes a magical symphony of shapes and forms, all pulsating into one another. His paintings are both serious and sensual while never sacrificing the energy and fearless that he’s become known for. These are the works of a mature painter in his prime.

- I just love the amazing colors of JMR, it has got a very unique kind of enamel luster with sharp abstract lines and smooth shadings. A perfect combination of graffiti and expressionist painting, it´s like the best of both worlds, says Shai Dahan, curator of No Limit Street Art.

- The colors of JMR will really stand out in the streets of Borås. The pieces are really exciting and joyfull and I´m happy to bring more balance between imaginative and abstract art in No Limit, says Stina Hallhagen, project manager.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning the public space into an outdoor gallery. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014, 2015 we did it again and now the festival have become a biennial event. A warm welcome to Borås, Sweden 3-10th of September 2017.

Artists line up will be revealed continuously from now on - stay tuned for further artists and more information.

More information about JM Rizzi
jmrizzi.com
facebook.com/JMR.ONE.NYC
instagram.com/jmrizzi

More information about No Limit:
nolimitboras.com
Stina Hallhagen, project manager, 0734-32 75 05
Shai Dahan, curator, 072-174 85 85

JM Rizzi bidrar med abstrakt, expressionistisk konst under No Limit
James M. Rizzi mer känd som JM Rizzi är är en Dallasbaserad konstnär som influeras av abstrakta uttrycksformer, utförda med en pånyttfödd samtida twist.

JM Rizzi föddes i Brooklyn, NY 1975 och han upptäckte sin kärlek till konsten vid tidig ålder. Formad av den råa energin i staden följde han Street Art pionärernas fotspår och tog sedan examen i klassisk konst 1997 vid School of Visual Arts. Åren som följde tillbringade han på gatorna genom att sprida sina färgsprakande tolkningar i det urbana landskapet.

Han etablerade ett starkt namn både inom gatukonsten och den klassiska konsten och JM Rizzis konstverk har blivit ikoniska i hemstaden New York och även i Dallas där han numera bor. Han får uppdrag över hela världen och man kan bl a hitta hans konst i New York, San Fransisco, Los Angeles, Chicago, Hong Kong och Shanghai. Med ett bestämt uttryck när det gäller mönster, storlek och färg, komponerar JM Rizzi en magisk symfoni av rörelser och former som interagerar med varandra. Hans målningar är både allvarliga och sensuella men han offrar aldrig sin energi och modighet som han blivit känd för. Detta är konstverk utförda av en mogen konstnär i toppen av sin karriär.

- Jag fullkomligen älskar de fantastiska färgerna som JMR skapar, de har en väldigt unik emaljliknande lyster med skarpa abstrakta linjer och mjuka skuggningar. En perfekt kombination av graffiti och expressionistisk målning. Det är som en kombination av det bästa från två världar, säger Shai Dahan, konstnärlig ledare för No Limit Street Art.

- JMRs färgsättningar kommer verkligen stå ut i Borås. Verken är riktigt spännande och andas glädje. Jag gillar den balans som JMR skapar mellan abstrakt och föreställande konst bland konstnärerna som ingår i årets No Limit, säger Stina Hallhagen, projektledare.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014, 2015 gjorde vi det igen och nu har festivalen blivit ett biennalevenemang. Varmt välkommen till Borås 3-10 september 2017.

Konstnärerna för No Limit Street Art Borås kommer att släppas löpande. Håll dig uppdaterad på nolimitboras.com för vidare information.

Mer information om JM Rizzi
jmrizzi.com
facebook.com/JMR.ONE.NYC
instagram.com/jmrizzi