100 000:- till årets mest spännande modeentreprenör!

100 000:- till årets mest spännande modeentreprenör!

Show Up Fashion Award är en årlig nationell tävling för lovande modeentreprenörer som ser en professionell framtid inom branschen. Tävlingen är öppen för dig som är i startgroparna av eller redan har påbörjat arbetet med ditt eget varumärke. Vi är på jakt efter någon med lika glödande intresse för företagsutveckling som för kreativ design!

Prispotten i tävlingen är speciellt utformad för att ge vinnaren de absolut bästa förutsättningarna för att starta upp sitt egna företag eller driva ett redan befintligt framåt. Utöver priser som varje ung entreprenör skulle drömma om, har vi i år höjt den kontanta prissumman till hela 100 000 kronor, totalt vinner man ett entreprenörspaket till ett värde av ca 350 000:-.

Tävlande bidrar igenom att skapa tre outfits för dam eller herr. De bästa bidragen nomineras till finalen och galadagen i Borås den 27 november där en branschjury utser vinnaren. 2014 är vår jury förstärkt med couture designern och entreprenören Lars Wallin, som får sällskap av bland annat Margareta van den Bosch från H&M och Rossana Mariano från RMPR.

Anmälan till Show Up Fashion Award är öppen på www.showupfashion.se. Sista anmälningsdag är 20 oktober.

Nanette Espinasse (Press & Media)
Marketplace Borås Tel: 0705-25 88 67

Therese Fredman (Projektledare)
Marketplace Borås Tel: 0768-891598

Show Up Fashion Award arrangeras av Marketplace Borås, som verkar för att skapa Skandinaviens ledande affärsarena inom mode, textil och design.