Borås – en plats väl värd att berätta om

Borås – en plats väl värd att berätta om

Nu finns ett nytt platsvarumärke för Borås, framtaget av staden, näringslivet och akademin. Platsvarumärkets kanske viktigaste aspekt handlar om att skapa medvetenhet om att alla som lever och verkar i Borås är med och skapar bilden av staden i sin vardag. Hur vi uttrycker oss kan därför ha en avgörande betydelse för hur människor uppfattar Borås som plats.

Ju fler människor som känner till hur bra det är att bo och verka i Borås, desto fler vill besöka vår stad, studera här, söka jobb och etablera företag. För att de ska känna till och bli nyfikna på platsen, varumärket och staden Borås, behöver vi aktivt berätta om den. Allt vi gör och säger bidrar till den berättelsen.

Så här berättar vi om Borås
Vi utgår från de fyra värdeorden - Modiga, Innovativa, Lyhörda och Ansvarsfulla - och vårt huvudbudskap Borås – en plats väl värd att berätta om. Det är viktigt att i berättandet om staden försöka få fram det som gör oss stolta över Borås – stadsutvecklingen med konst, kultur och natur, vårt textila arv och ambitionen att med vår textila forskning, innovation och entreprenörsanda förändra världen till det bättre.

Bilder kan förstärka en berättelse, förmedla känslor, skapa associationer, förtydliga ett budskap och ge mottagaren en mer nyanserad och emotionell upplevelse. Därför har vi tagit fram bilder som du kan använda när du pratar och skriver om vår stad.

Vi är många som bidrar med större eller mindre insatser och det är summan av dessa som bildar helheten. Tack för att du hjälper till att förmedla platsen Borås!