Sommartorsdagarna® – Dansbandsspelningar i Stadsparken

Sommartorsdagarna® – Dansbandsspelningar i Stadsparken

Ett kärt återkommande inslag under Sommartorsdagarna® är dansbandsspelningarna i Stadsparken. Kvicka steg, fräcka takter och ljuva melodier. Det känns härligt att få välkomna några av Sveriges bästa underhållare till Sommartorsdagarna® och vår dansbana i Stadsparken. En bra mix mellan modern dansbandsmusik och gött sväng. Har du två vänsterfötter? Inga problem! Det går fint att stå och chilla på avstånd och lyssna. Dansbanden spelar mellan 20.00-23.00 vilket göra att man hinner med en svängom och ta del av spelningarna på Stora Torget. Vi lovar att det kommer börja svänga i höfterna.

Låt oss presentera våra 4 bokningar för sommaren!

Shine

Det blir medryckande, refrängstarkt och svängigt så att det slår gnistor när Shine drar igång. En fest från första danssteg till sista. Bandet är ungt, de bildades 2017 med ett enda mål: Att locka ut dansglada musikälskare till dansbanorna. Musikaliskt kommer det att bli modern dansmusik med inslag av rock och country.

På plats på dansbanan: 4 juli kl. 20.00-23.00

Brogrens

Uppstarten har gått i raketfart och bandet kör på med allt vad de kan. Det är tack vare bandets fantastiska sammanhållning och samarbete som detta fungerar så bra. Denna kväll kommer du absolut inte kunna stå still. Det svänger och glädjen flödar.

På plats på dansbanan: 11 juli kl. 20.00-23.00

Matz Bladhs

Med 50 år på dansbandsscenen, runt 800 spelningar och över 1 miljon sålda skivor är Matz Bladhs en institution. Bandet har haft stora framgångar på Svensktoppen med inte mindre än 16 låtar på listan! Att dansa till Matz Bladhs är som att kramas av en stor och trygg famn. Musiken framkallar leenden, längtan och en vilja att dansa kvällen lång.

På plats på dansbanan: 18 juli kl. 20.00-23.00

Voize

Voize spelar moden dansmusik som alla kan dansa och roa sig till. Bandet bildades 2011 de första åren turnerade kvartetten med Diggiloo-turnén och nådde ut till en bred publik. Svenska folket har röstat fram bandet hela vägen till final i ”Bingolottos Dansbandskamp” 2013. Kom och upplev ett aktivt dansband av finaste sort.

På plats på dansbanan: 25 juli kl. 20.00-23.00