Kittla smaklökarna under Restaurangveckan 13-17 mars

Kittla smaklökarna under Restaurangveckan 13-17 mars

Nu är det äntligen dags för årets Restaurangvecka! En vecka där vi lyfter restaurangbranschen och kastar strålkastarljuset på fantastisk god mat och den grymma personalen inom servis och kök! Det blir fem dagars matupplevelser där vi tillsammans med restauranger i stadskärnan bjuder in till en vällagad tvårättersmiddag till reducerat pris och maxad service. Varje restaurang erbjuder tre förrätter och tre huvudrätter för gästerna att välja mellan. Ett ypperligt tillfälle att besöka en ny restaurang eller ditt stammisställe för att upptäcka vilka smaker som kittlar smaklökarna lite extra.

– Vi är fantastiskt glada över att Restaurangveckan även i år har ett högt antal medverkande restauranger, det visar på en styrka inom staden och viljan att göra bra saker tillsammans. Med en förhandskik på de 19 olika menyerna blir mitt största bekymmer att hinna med att äta mig igenom allt gott på bara fem dagar säger Linda Sjöstrand, Cityledare på Borås City.

Nyheterna för 2023 är att El Clasico, som precis etablerat sig i stan, medverkar och Scandic Plaza gör en efterfrågad come back. Det bjuds in till ett brett utbud av restauranger och matkulturer.
Genom att ge sig ut på stan, hinner man smakmässigt, att resa jorden runt. Var restaurangs meny och information om hur ni bokar bord finner ni på https://www.borascity.se/restaurangveckan/

Restaurangveckan äger rum mellan den 13-17 mars.

I årets upplaga medverkar följande restauranger:

• Babbel
  • Åsbogatan 1

Linda Sjöstrand

Presskontakt Cityledare 0736-12 52 13

Vi verkar för en levande stadskärna!

Borås City Samverkan AB är ett centrumbolag som arbetar för en levande stadskärna. Vårt uppdrag är att verka för en levande stadskärna året om, dygnet runt. Vår målsättning är att Boråsare och besökare ska välja stadskärnan som sin handels- och mötesplats.

Vi ägs av föreningarna Butiker i Borås och Centrumfastighetsägare i Borås. I styrelsen finns även krögare och Borås Stad representerade.

Det finns många sätt att utveckla en stadskärna. En del förändringar kräver lång framförhållning och stora investeringar, men det kan också vara det lilla som är betydelsefullt. Med andra ord, vi arbetar med allt från Viskanpromenaden till modevisningar.

Vi stöder befintliga och nya evenemang som vill ha stadskärnan som sin arena. Vi utvecklar och driver även egna evenemang som ska gagna verksamheterna i stadskärnan.

Vi utvecklar platsen genom att delta i stadsutvecklingsprojekt och samverksansgrupper. Vi företräder våra ägare Butiker i Borås och Centrumfastighetsägare i Borås samt de verksamheter som är anslutna till oss. Borås City äger inte platsen vi verkar på, den ägs av staden och näringen i stadskärnan, därför är samverkan ledordet för vår verksamhet

Borås City Samverkan

Österlånggatan 17