Booli i sin första kampanj någonsin

I sin första stora utomhuskampanj vill Booli upplysa om vilken bostadssajt som har flest bostäder till salu. Med budskapet “Vi har Sveriges största utbud av bostäder till salu” samt lokala budskap med direkta jämförelser med konkurrenten Hemnet vill Booli väcka uppmärksamhet och nå fler bostadsköpare.

Booli startades 2007 och är idag den näst största bostadssajten i Sverige sett till trafik och den största bostadssajten sett till antal bostäder till salu. Sedan 2016 ägs Booli av SBAB.

– Idag när bostäder säljs snabbt och ofta redan innan visning, är det viktigare än någonsin att visa hela utbudet av bostäder till salu på ett och samma ställe. Det är dessutom viktigt att bostadsköpare får tillgång till så mycket information som möjligt för att kunna fatta ett bra beslut. Vi vill därför att alla ska känna till att man hittar fler objekt till salu på Booli än på Hemnet, säger Josephine Linghammar, marknadschef på Booli.

Booli fungerar inte som en traditionell annonsplats och tar inte betalt från säljaren för att visa bostäder till salu. Booli fungerar istället som en söktjänst som hämtar in alla bostadsannonser direkt från mäklarens hemsida eller deras mäklarsystem. Det gör att Booli kan visa alla bostäder som finns till salu på mäklarnas hemsidor - även de som inte aktivt annonserats ut på andra bostadssajter. Det här är också första gången Booli visar upp sitt nya gemensamma utseende med SBAB som förstärker kopplingen mellan Booli och SBAB.

Boolis kampanj är framtagen internt och kommer att synas utomhus i storstadsregionerna samt tillväxtorter under v.41 samt i dagspress. Online kommer kampanjen att synas hos bland annat Aftonbladet, Dagens Industri, DN, Expressen, GP och Svenska Dagbladet. Läs mer om hur Booli fungerar

Booli Search Technologies AB är en tjänst från SBAB som utvecklar produkter och tjänster med utgångspunkt i bostadsmarknaden. Här ingår bostadssajten Booli med Sveriges största utbud av bostäder till salu, slutpriser och värderingar med omkring 500 000 unika besökare i veckan. Och Hittamäklare, en jämförelsetjänst som hjälper privatpersoner som ska sälja sin bostad att hitta rätt mäklare.