​Bookingsweden.se – vår plattform med början i sydöstra Sverige!

Bookingsweden.se – vår plattform med början i sydöstra Sverige!

Vi behöver ett Svenskt alternativ till de stora bokningsjättarna, ett lokalt alternativ som verkar för det lokala näringslivet och kommunernas starka investeringar i sevärdheter och evenemang! Ett val som kommer att skapa trafik till regionerna tack vare de samarbeten som byggs upp med den lokala kompetensen, de lokala kontaktnäten i kombination med ett ödmjukt stort tänk!

Thomas Carlzon, Landshövding Kalmar län

• Vår besöksnäring är jätteviktig för regionen och vi måste alla tillsammans arbeta för att utveckla den så att fler vill komma till vår region. Det skapar i sin tur både mer sysselsättning och ökad inflyttning. Kalmar län är en diamant med så mycket möjligheter och så intressant utbud, vilket med ännu mer marknadsföring kommer att locka många.

Turistutveckling i Sydost AB presenterar den plattformsidé som har växt fram under 2017. Bookingsweden.se tar form och planeras att öppna upp under första halvåret 2018! Med denna plattform kommer du att kunna boka boende i alla former i hela sydöstra Sverige med huvudstäderna Karlskrona, Kalmar, Öland, Oskarshamn, Västervik och Vimmerby. En väg in till regionen – en väg till information, inspiration och action.

I en snabb föränderlig tid när det gäller resande och upplevelser har vi efter analyser och samtal med representanter inom turismnäringen och kommunerna i sydöstra Sverige kommit fram till att en gemensam bokningsplattform skulle bidra till en ökad marknadsföring och fler bokningar 365 dagar om året. Det kommer att förenkla för de som vill besöka regionen och för de som bor här kommer det att ge den perfekta hjälpen till att vara värd för besökare och en ambassadör för en av Sveriges vackraste regioner!

Med bookingsweden.se så vill vi skapa:

• Paketering över geografiska gränser (Karlskrona, Kalmar, Öland, Oskarshamn, Västervik och Vimmerby)
  • En synkad evenemangskalender för regionen sydöstra Sverige
  • En plattform för alla typer av boendebokningar
  • Den enkla plattformen för oss som bor här

Bookingsweden.se kommer att erbjuda boendebokningar i alla former för besökare och affärsresenärer. Plattformen kommer att erbjuda boende och upplevelsepaketering för de målgrupper som vill besöka sydöstra Sverige oavsett vem du är och var du kommer ifrån. Bookingsweden.se kommer också att, på ett enkelt sätt, synka och synliggöra evenemangen som sker i sydöstra Sverige.

Turistutveckling i Sydost AB ägs av Björn Mortensen, Thomas Karlsson, Martin Holm och Per Bergstrand och idéen föddes för ett antal år sen.

• Det är ingen unik idé, det vi vill göra är att få till det som många tänkt på under lång tid. Att dela och sprida varandras markandsarenor för att nå maximalt med människor till vår del av Sverige är så logiskt, vi har så otroligt mycket att visa upp 365 dagar om året, säger Björn Mortensen VD Turistutveckling i sydost AB.

Bookingsweden.se kommer att vara den plattform där evenemang, attraktioner och sevärdheter marknadsförs tillsammans med möjligheten att boka boende i alla de former som erbjuds i regionen.

• Vi vill inte bara vara en bokningssite till, vi vill erbjuda de lokala företagen som jobbar med boende en plattform som jobbar för dem med paketering, försäljning och trafik säger Martin Holm

Bookingsweden.se har under de senaste månaderna jobbat hårt med att bygga upp relationer med kommunerna och näringen i regionen och vår idé bygger på att alla vill vara med. Tillsammans är vi starka och tillsammans skapar vi framtiden!

• Vi brinner för denna region och vi har alla vår bas här. Som företagare i generationer så vill jag skapa långsiktiga relationer med näringsliv och kommuner – vi ska alla leva och utvecklas här i resten av våra liv, menar Thomas Karlsson

För mer info:

Björn Mortensen, VD Turistutveckling i Sydost AB 0708-310660

Johan Persson, Kommunstyrelsens ordförande Kalmar

• Jag applåderar alla initiativ som syftar till att locka fler människor till vår fantastiska region! Det skapar jobb, tillväxt och lockar möjliga nya invånare. Att sydost dessutom paketeras och marknadsförs gemensamt är verkligen på tiden. Vi är en gemensam destination!

Henrik Yngvesson och Ilko Corkovic, Kommunstyrelsens ordförande i Mörbylånga och Borgholm

• Detta är ett lovvärt initiativ som nu tas, vi behöver ha fler aktörer som tillsammans med oss offentliga kan locka fler besökare till vår del av Sverige så att vi stärker vår plats som besöksregion ytterligare.

Tomas Kronståhl, Kommunstyrelsen ordförande i Västervik

• Vi i Västervik ser alltid möjligheter till ökad marknadsföring. Vi ser oss gärna i ett sammanhang med övriga kommuner och därför är det bra att plattformen finns. Det som leder till ökad attraktion av Västervik och regionen är alltid positivt!

Thomas Eriksson, VD Västervik Framåt

• Vår gemensamma målsättning är att öka besöksnäringens bidrag till en hållbar ekonomisk, social och miljömässig utveckling i regionen

och då behövs nya grepp. Det kommer att bli spännande att följa Turistutveckling i sydosts resa.

Peter Wretlund, Kommunstyrelsens ordförande Oskarshamn

• Vi ser att denna plattform faktiskt kommer att hjälpa oss i regionen att sälja varandra, det känns bra att sätta Oskarshamn tillsammans med de andra städerna i en kanal!

Jan Hardebrant, VD Attraktiva Oskarshamn

• Tillsammans är vi starka och denna plattform kommer underlätta för besökare till våra destinationer. Genom att vara generösa mot varandra kan vi erbjuda en väg in till större möjligheter i hela sydöstra Sverige. Vi vet att när besökare kommer till någon av våra destinationer får det positiva effekter för hela regionen.

Patrik Hansson, Kommunstyrelsens ordförande i Karlskrona