Boka en buss och upplev Sverige på nära håll

Smart bokningssajt revolutionerar bussbranschen

Efter nästan två års utvecklande lanserar vi inom kort bookabus.com. Genom några enkla steg bokar företag och privatpersoner bussar direkt i den nya plattformen. Kunden väljer exakt tid och plats för avresa och får upp en lista på lediga bussar. Dessa sorteras på kundomdömen, komfort, miljöutsläpp eller pris. Resorna betalas direkt via Klarna och processen tar mindre än en minut.

Vi är ingen prisdumpningssajt, tvärtom. På bookabus.com sorteras sökresultaten i första hand på komfort och verifierade kundomdömen. Endast faktiska, verifierade kunder har möjlighet att recensera de olika bussbolagen. Genom att göra det enkelt att boka bussar vill vi öka bussbranschens marknadsandelar.

I dagens samhälle är kunder vana att enkelt och smidigt beställa resor och tjänster direkt i telefonen eller datorn. Bussbranschen är fortfarande en förhållandevis manuell bransch där offerter räknas ut manuellt inför varje bokning. Det tar tid från operatören och är en omständlig process för kunderna. 95% av Sveriges bussbolag är relativt små, med en eller ett fåtal bussar. Bolagen har ofta en hög servicenivå, gemytlig atmosfär och välskötta fordon. Tillsammans med dessa entreprenörer vill vi revolutionera resebranschen och göra busstrafiken till det självklara alternativet.

Bookabus.com ger våra samarbetspartners fler körningar och exponering i nya sammanhang. Vi tar hand om både kundservice, marknadsföring och administration. Bussbolagen slipper kreditrisker och kan vara säkra på att få betalt i tid. Dessutom ser vi till att ta betalt för eventuella förändringar och sena avbokningar som kunderna gör.