NU ÖPPNAR ALTERNATIVET I HORNSTULL

Alternativet Hornstull är söders senaste livsstilskoncept. Fredagen 24 september öppnar den nära 200 kvadratmeter stora butiken på gatuplan i Hornstull Centrum.

Alternativet Hornstull är ett nytt livsstilskoncept som erbjuder mode, inredning, presenter och accessoarer under ett och samma tak. Redan från öppningen har Alternativet Hornstull ett helt eget sortiment bestående av 25 varumärken som vart och ett är handplockat för just den här butiken. Många av dessa är ekologiska och fokuserar på miljön.

– Alternativet Hornstull ska vara en inspirerande butik i ständig rörelse och förändring. Med ett brett utbud av varumärken som är rätt i tiden kommer konceptet komplettera vårt övriga utbud och fylla ett behov som vi vet varit efterfrågat, säger Sara Falkevik, marknadsansvarig Hornstull Centrum.

Varumärkesmixen består av ett brett utbud av etablerade klassiska modemärken till småskaligt street wear samt noga utvalda inredningsmärken. Leveté Room, Just Female, Brixtol, Carhartt Wip, Stine Goya, By On, Isa Deco, Tropical Scandinavia, Maison Berger & Birkenstock är några märken som finns med från starten. Utöver dessa tillkommer sällsynta märken som Alternativet är ensamma om att representera.

Alternativet ska vara den perfekta presentbutiken. Här kan du slinka in för att handla en snygg outfit, något nytt till hemmet eller en gå-bort-present till middagen, säger Stina Höög Ahlstrand, en av grundarna till konceptet.

Bakom Alternativet Hornstull står kvartetten Lars Rabenius, Thomas Fjellström, Andreas Giambanco och Stina Höög Ahlstrand.

När: fredag 24 september 2021

Var: Hornstull Centrum, gatuplan (bredvid H&M Home)

Öppettider: måndag-fredag 10-20, lördag 10-18, söndag 11-18

För mer information vänligen kontakta: Stina Höög Ahlstrand på Alternativet, 070-877 61 89 eller stina.hoogahlstrand@experiment.se

Bildtext: Alternativet är en av de första aktörerna i Sverige att sälja världens första cirkulära jeansmärke Mud.

Om Hornstull Centrum Södermalms västra udde har alltid varit livlig. Förr med fabriker, arbetarbostäder och ståtliga malmgårdar. Nu med ett myller av handel, nöje och vardagsliv. Ta en cortado till frukost och fixa naglarna på lunch. Smit iväg till barberaren och hyr verktyg på vägen. Ta en AW i en av världens bästa barer och förlora dig bland krogar, caféer och klubbar. Välkommen till Hornstull Centrum! Hornstull Centrum ägs och förvaltas av Bonnier Fastigheter.