MUMINS VÄRLD KOMMER TILL HORNSTULL

MUMINS VÄRLD KOMMER TILL HORNSTULL

Under hela mars kommer Mumins värld finnas på gatuplan i Hornstulls Centrum. Förutom pyssel och tipspromenader kan barnen träffa Mumintrollet och Lilla My på riktigt.

Från och med 1 till 31 mars finns Mumins värld i Hornstulls Centrum varje dag. Den fasta Muminutställningen hänger under hela perioden och tipspromenaden med tillhörande priser håller öppet under centrumets öppettider. Under vissa helger växer Muminvärlden. Barnen kan då pyssla och träffa Mumintrollet och Lilla My. Alla aktiviteter är kostnadsfria.

– Det är några veckor kvar av slask ute innan vi får vår på riktigt. Under den här perioden är barnen välkomna in i Mumins lekvärld, säger Charlotte Look marknadsansvarig, Hornstull Centrum.

Muminmånad i Hornstull

• Tipspromenad med Muminfrågor – tävla om priser. Öppet hela mars.
  • Muminutställning – med illustrationer från Muminböckerna. Öppet hela mars.
  • Muminpyssel för alla barn – öppet 11, 18 och 25 mars kl 12–15.
  • Träffa Mumintrollet och Lilla My på riktigt den 25 mars Kl 13–15.

Om Hornstull Centrum Södermalms västra udde har alltid varit livlig. Förr med fabriker, arbetarbostäder och ståtliga malmgårdar. Nu med ett myller av handel, nöje och vardagsliv. Ta en cortado till frukost och fixa naglarna på lunch. Smit iväg till barberaren och hyr verktyg på vägen. Ta en AW i en av världens bästa barer och förlora dig bland krogar, caféer och klubbar. Välkommen till Hornstull Centrum! Hornstull Centrum ägs och förvaltas av Bonnier Fastigheter.