HORNSTULL FÅR NY JULMARKNAD

Hornstulls Marknad, som vanligtvis håller öppet under sommarhalvåret, flyttar in till HORNSTULLs handelsplats med en julmarknad i miniformat. Julmarknaden kommer pågå från 9 – 21 december och erbjuder en mix av design, vintage och smycken.

Årets nya julmarknad i Hornstull är ett spännande samarbete mellan två av Hornstulls mest välkända mötesplatser – HORNSTULLs handelsplats och Hornstulls Marknad. Hornstulls Marknad är ett prisbelönt och populärt besöksmål för Stockholmarna under sommarhalvåret. Under vintern tar de vanligtvis paus, men i stället för att hålla stängt i väntan på våren flyttar de nu in i värmen. Marknaden är i ett miniformat som erbjuder tre unika utställare som byts ut var tredje dag. På marknaden kommer man hitta små unika sortiment från enskilda personer och företag med fokus på design, smycken, kläder, posters, prints och mycket mer.

– Hornstull ska vara ett stadsdelscentrum med både småskalighet och bredd. Med vår lokala julmarknad ger vi möjligheten att krydda julklappsshoppingen med något unikt och annorlunda. Det är precis den mixen som efterfrågas, säger Sara Falkevik, marknadsansvarig, HORNSTULL.

Det är första gången som Hornstulls Marknad arrangerar något utanför sin ordinarie plats vid Hornstulls Strand.

– Vi ger små aktörer en chans att synas på en attraktiv plats. Det blir ett annorlunda inslag i handelsplatsen där vi kompletterar mer etablerade varumärken med superlokala designers, säger Pauline Jönsson, på Glad Stad som står bakom Hornstulls Marknad.

Vad: Hornstulls Marknad håller julmarknad i miniformat i HORNSTULL

Var: På gatuplan i Hornstulls stadsdelscentrum, Långholmsgatan/Hornsbruksgatan

När: 9-21 december, samma öppettider som handelsplatsen. Vardagar 10-20, lördag 10-18, söndag 11-18.

Om Hornstull

Vi pratar inte om livsstil, kallar inte heller Hornstull för Stockholms Brooklyn och är absolut inte Skandinaviens största galleria. Vi är ett stadsdelscentrum. I Hornstull kan du ta en öl, köpa värktabletter, handla mat, shoppa kläder och vänta på bussen hem. Här hittar du sådant som du brukar hitta i ett vanligt centrum – H&M, Hemköp och 7-eleven på hörnet. Men vi har också en av världens bästa barer, några riktigt bra restauranger och en äkta barberare.

Välkommen till 36 butiker, caféer och restauranger på Långholmsgatan/Hornsbruksgatan.

Handelsplatsen ägs och förvaltas av Bonnier Fastigheter.

Hornstulls marknad är en utomhusmarknad som sträcker sig längs vattnet vid Hornstulls Strand på Söder. Ett klassiskt helgnöje under sommarhalvåret där man finner ett brett utbud av spännande utställare, allt från loppis och vintage till unika designprodukter från lokala formgivare, för att inte glömma all god mat från stadens bästa food trucks!