Dags att nominera kandidater till Hornstullspriset 2016

För tredje året i rad kommer handelsplatsen HORNSTULL att utse Hornstullspriset, en utmärkelse för lokala eldsjälar vilka är verksamma i stadsdelen Hornstull. Alla kan nominera sina kandidater fram till den 14 mars.

Det finns ett stort medmänskligt engagemang i Hornstull, det märktes inte minst under den klädinsamling till förmån för flyktingar som ägde rum i handelsplatsen inför julen. Dessutom finns det drivande krafter som outtröttligt arbetar året runt för människorna i området. Det är just de personerna och organisationerna som Hornstullspriset är till för. Förutom erkännandet innebär utmärkelsen ett tillskott på 20 000 kronor till verksamheten.

– Som en central knytpunkt i Hornstull vill vi vara med och driva stadsdelen framåt. De personer som dedikerat arbetar för att glädja andra verkar ofta i det dolda och förtjänar att uppmärksammas, säger Sara Falkevik, marknadsansvarig för Hornstull.

Först ut att få utmärkelsen 2014 var polisen Sanna Granbeck som arbetat med Hornstulls ungdomar i nära trettio år. Därefter var det Imre Nagy, badmästare på Liljeholmsbadet, som belönades.

För att nominera: Skriv ett mail med namn på ert förslag samt några rader om vad personen eller organisationen gör eller har gjort för stadsdelen. Nomineringsbidraget skickas sedan till info@hornstull.se. Det går lika bra att föreslå en person, en organisation eller ett företag. Nomineringen är öppen till 14 mars. Efter att allmänheten skickat in sina förslag väljer juryn ut en vinnare som blir tillkännagiven i april i samband med handelsplatsens 3-årsfirande. I år, liksom förra året delas priset ut i samarbete med Södermalmsnytt.

Juryn som utser priset består av: Hornstulls Marknadsråd med representanter från butikerna och restaurangerna samt representanter från Södermalmsnytt.

För mer information vänligen kontakta:

Sara Falkevik, marknadsansvarig HORNSTULL

070-361 89 28, sara.falkevik@hornstull.se

Om Hornstullspriset

Hornstullspriset är ett hedersomnämnande och ett ekonomiskt stipendium på 20 000 kronor. Priset ska tilldelas en person eller organisation som verkar i Hornstull och som på ett anmärkningsvärt eller extraordinärt sätt bidrar till området. En person vars engagemang har gjort Hornstull till en lite bättre plats helt enkelt. Pengarna ska gå till arbetet i den befintliga arbetsformen eller för att uppmuntra liknande verksamheter i området.

Om HORNSTULL

Välkommen till Hornstulls Stadsdelscentrum i korsningen Långholmsgatan/Hornsbruksgatan. Här hittar du prisbelönta krogar som kontinentala Linje 10 med vinbar och matsal. Vid torget hittar du även Hornhuset som i tre våningar erbjuder en italiensk sportbar, peruanska cevicherian Barranco och nattklubben Lajka. Runt torget ligger också fler populära matställen som Käk och Beijing 8. Restaurangerna kompletteras av en handelsplats där du hittar allt från stadens bästa ekologiska matvarusortiment på Hemköp till H&M Home och barberaren Roy&Son .

Handelsplatsen ägs och förvaltas av Bonnier Fastigheter.

www.hornstull.se