CIRKULÄR POP UP OCH PRYLBYTE I HORNSTULL

Under White Monday den 25 november gästas Hornstulls gatuplan av en cirkulär pop-up. Där kan man lära sig mer om att låna, laga, hyra, byta, återbruka och återvinna. Under eftermiddagen är dessutom alla välkomna till ett stort prylbyte där allt från sticklingar till skridskor hittar nya ägare.

Hornstull är värd för White Monday Pop Up som anordnas av initiativet White Monday tillsammans med föreningen Medveten Konsumtion. Inspirationsdagen pågår från klockan 10-19 och är till för alla som vill delta och lära sig mer om cirkulär konsumtion. På agendan står interaktiva workshops samt möten med företag och influencers som redan nu ställt om till, eller rent av bygger på, en hållbar modell. Dessutom blir det ett stort prylbyte på plats tillsammans med Ekoguiden, Naturskyddsföreningen Stockholm, Klimatklubben Hägersten och Zero Waste Stockholm. För den djärva finns möjligheten att skaffa sig en vegansk tatuering. Andra kanske hellre gör sin egen giftfria deo eller ett plakat till kommande klimatstrejk.

Vad: White Monday Pop Up och Prylbyte

Var: Hornstulls stadsdelscentrum på gatuplan.

Tid: Kl 10-19.

Prylbytet sker klockan 16-19. Inlämning av prylar klockan från kl 15.

Max 5 saker per person som kan bäras av en person.

Bytet innefattar kategorierna: Växter (sticklingar och julblommor) Köksgeråd, Inredning med jultema,

Barnsaker och Sport och Fritid (vinter)

För mer info om prylbytet: www.hornstull.se/prylbyte

Fullständigt schema för White Monday Pop Up Hornstull:

Vi pratar inte om livsstil, kallar inte heller Hornstull för Stockholms Brooklyn och är absolut inte Skandinaviens största galleria. Vi är ett stadsdelscentrum. I Hornstull kan du ta en öl, köpa värktabletter, handla mat, shoppa kläder och vänta på bussen hem. Här hittar du sådant som du brukar hitta i ett vanligt centrum – H&M, Hemköp och 7-eleven på hörnet. Men vi har också en av världens bästa barer, några riktigt bra restauranger och en butik som säljer hundratals sorters läsk.

Välkommen till 36 butiker, caféer och restauranger

Långholmsgatan/Hornsbruksgatan.

Handelsplatsen ägs och förvaltas av Bonnier Fastigheter.