The New York Times hyllar Hornstull

Från sunkigt till trendigt. Så beskriver The New York Times Hornstull på Södermalm i Stockholm i en nyligen publicerad artikel.

”Området, på öns västra kant behöll sitt sunkiga rykte och dess motbjudande smeknamn Knivsöder. Men en förändring är på gång, mest synlig i moderniseringen av en tidigare sjaskig tunnelbanestation och byggandet av två torg som nu fyllts med affärer och restauranger. Bland de senaste öppningarna finns en handfull nya coola ställen som sticker ut” skriver tidningen. Man fortsätter sedan med både bild och text att bland annat beskriva Tjoget och Beijing8 och berättar även om HORNSTULLS egna öl, Hornstull Honey Amber.

”Det är jätteroligt och sätter både HORNSTULL och Stockholm på kartan” säger Miranda Jensen, Marknadschef på Bonnier Fastigheter som utvecklat HONRSTULL.

The New York Times är en av världens mest ansedda och omfångsrika dagstidningar och artikeln om Hornstull går att läsa på följande länk:

Om HORNSTULL

Handelsplatsen består av 39 butiker och restauranger. Bland annat butiker som H&M och Blue Jeans Company samt krogar som Beijing 8, familjen Ahlboms nya satsning Hornhuset och Tjoget. Den senare har både fått Nöjesguidens och Gulddrakens pris för bästa bar. Välkommen till gaffel- och knivsöder!

----------------------------------------------------------------------

För mer information om Hornstull, vänligen kontakta:

Sara Falkevik, marknadsansvarig Hornstull

Email: sara.falkevik@hornstull.se