Nytt franskt i HORNSTULL – 100% fryst

Idag är det premiär för Picard I HORNSTULL. Med råvaror och färdigmat av allra högsta kvalitet vill fransmännen få svenskarna att förstå fördelarna med fryst mat.

Idag får Gaffel- och knivsöder ett nytt tillskott när Picard öppnar i HORNSTULL. Picard har tagit fransmännen med storm och är, för tredje året i rad, Frankrikes mest uppskattade livsmedelskedja. Nu är det dags för söderborna att blir tagna av konceptet och likt de franska gourmanderna fylla frysen med kvalitetsprodukter såsom färdiga aperitifer, förrätter, varmrätter och desserter.

− Våra kunder blir glatt överraskade över att man kan få så god mat snabbt och enkelt samtidigt som man ställer höga krav på kvaliteten. Det är precis det vi önskar. Vi kan det här. Fryser man maten direkt så behålls smak och näringsämnen bäst, säger Henrik Strinning, ansvarig för Picards etablering i Sverige.

Om HORNSTULL:

Med HORNSTULL har knivsöder kompletterats med gafflar och skedar, eftersom fokus är på mat, sällskap, dryck, möten, shopping och att ha det bra i största allmänhet. I maj 2011 togs första spadtaget och den 26 april i år kunde alla nyfikna äntligen börja botanisera bland 39 butiker och restauranger på 11 000 kvm.

För mer information om Picard, vänligen kontakta:
Henrik Strinning, ansvarig för Picards etablering i Sverige
070-549 59 78, henrik.strinning@picard.se,