Var tredje besökare på Boneo.se ska köpa ny bostad inom 3 månader

Var tredje besökare på Boneo.se ska köpa ny bostad inom 3 månader

Nästan var tredje besökare på Boneo.se, 30 procent, ska köpa bostad inom 3 månader enligt användarundersökning som gjordes under februari månad på Boneo.se. Det här visar en ökning jämfört med tidigare liknande undersökning som gjordes i januari, där 27 procent svarade att de skulle köpa bostad inom 3 månader.

I annan tidigare undersökning gjord av Boneo visade sig också att fler än varannan besökare på Boneo.se, 52 procent, uppgav att de ska köpa bostad inom 6 månader.

“Boneo ska vara snabbaste vägen till bostadsaffären, och vi vill göra Boneo.se till bostadsportalen dit alla som ska köpa bostad nu samlas, så det är väldigt kul att få bevis på att vi nu har de mest aktiva bostadsköparna av alla bostadsportaler. Det är bland annat vårt fokus på att vara bostadsportalen med flest kommande bostäder som jag tror driver den här typen av besökare. Vi har i dagsläget ca 50% fler kommande bostäder publicerade på Boneo än vad Hemnet har som exempel”, säger Fredrik Engdahl, VD på Boneo.

På Boneo läggs bostäder som ännu inte är ute till öppen försäljning upp som kommande bostäder under kategorin ‘På G’, och det är då bostäder som kommer upp först, och i många fall bara på Boneo, eller mäklarbolagens egna hemsidor.

Boneo är bostadsportalen med målet att vara den snabbaste vägen till bostadsaffären för köpare, säljare, mäklare och fastighetsutvecklare. Boneo erbjuder flera tjänster som hjälper till att aktivt hitta rätt köpare till rätt bostad. Boneo har det största samlade utbudet av kommande försäljningar via tjänsten På G, och bostäder samt nybyggnadsprojekt publicerade på Boneo matchas mot personer som har varit på visningar för liknande bostäder via Boneos spekulantregister, samt marknadsförs på Facebook och Instagram mot målgrupper skapade av Boneos unika data och mål-algoritmer. På anslutna mäklarbolags hemsidor har också besökare möjligheten att via Boneos bostadswidget hitta liknande bostäder och nybyggnadsprojekt på Boneo, allt för att koppla ihop rätt bostad med rätt spekulant.

Läs mer på www.boneo.se