Rekord i aktivitet hos bostadsköpare och -säljare på Boneo under maj

I maj hade Boneo rekord i antal publicerade bostäder, och av bostadsannonser publicerade på Boneo var var fjärde bostad upplagd som kommande försäljning, vilket är högsta siffran hittills uppmätt på Boneo. Det finns nu cirka 4,000 kommande bostäder på Boneo som publiceras under tjänsten ‘På G - Först på Boneo’, vilket innebär att bostaden annonseras av mäklare utan planerade visningar först på Boneo och egna hemsidor, och oftast utan annons på Hemnet. På Boneo publiceras nu cirka 70% fler kommande bostäder än på Hemnet, och antalet kommande bostäder publicerade av mäklare anslutna till Boneo har fortsatt öka senaste månaderna.

Samma höga aktivitet som råder hos säljarna syns också hos köparna i en användarundersökning gjord i maj där besökare på Boneo svarade på frågan om när de planerar köpa bostad, där resultatet visade att nästan var tredje besökare planerar att köpa bostad inom en till tre månader, och nästan var femte inom en månad, vilket är högsta uppmätta siffran hittills i Boneos köpare-undersökningar.

“Vi vet från egen data och mäklare som publicerar sina bostäder på Boneo att bostäderna nu säljs snabbare än någonsin och att efterfrågan på bostäder är så stor att köpare gör allt de kan för att vara först med att hitta nya bostäder och lägga bud innan de kommer ut på öppna marknaden”, säger Fredrik Engdahl, VD på Boneo.

“Att hitta och köpa bostad i den här marknaden upplevs av många som stressigt och svårt, och det är något vi vill förändra med att göra köp- och säljresan enklare. De gör vi genom att samla kommande bostäder på en och samma plats, och även genom att vi aktivt hjälper till att matcha bostäder och köpare via vårt spekulantregister med bostadsköpare från de största mäklarbolagen, data och digitala tjänster”, avslutar Fredrik.

Boneo är en bostadsportal med målet att vara det mest effektiva sättet för att hitta, köpa och sälja bostäder. Vi erbjuder det via vår unika data och tjänster som aktivt hjälper alla som är i bostadsresan, vi hjälper köpare att hitta sin nästa drömbostad, och säljare att hitta sina köpare och mäklare.

Boneo erbjuder flera tjänster som hjälper till att aktivt hitta rätt köpare till rätt bostad. Boneo har det största samlade utbudet av kommande försäljningar via tjänsten 'På G - Först på Boneo', och bostäder samt nybyggnadsprojekt publicerade på Boneo matchas mot personer som har varit på bostadsvisningar för liknande bostäder via marknadens största spekulantregister, samt marknadsförs på Facebook och Instagram mot målgrupper skapade med Boneos unika målgruppsdata. På anslutna mäklarbolags hemsidor har också besökare möjlighet att via Boneos bostadswidget hitta liknande bostäder och nybyggnadsprojekt på Boneo, allt för att koppla ihop rätt bostad med rätt spekulant.

Bakom Boneo.se står några av Sveriges största mäklarföretag som tillsammans vill erbjuda en kostnadseffektiv och smart tjänst som hjälper alla som ska hitta, köpa och sälja sin bostad.

Läs mer på www.boneo.se