Nästan dubbelt så många bud för bostadsannonser publicerade på Boneo

Nästan dubbelt så många bud för bostadsannonser publicerade på Boneo

I en jämförelse mellan bostadsannonser med eller utan publicering på Boneo, en av de ledande bostadsportalerna i Sverige, så får bostäder annonserade på Boneo fler bud och fler personer till bostadsvisningarna. Detta visas i en undersökning genomförd av Mäklarhuset under 2021. I snitt fick bostäder som annonserades på Boneo 71 procent fler bud och 43 procent fler personer anmälda till visning jämfört med bostäder som inte annonserats på Boneo.

“Att få så tydliga bevis på att Boneo genererar fler personer till bostadsvisningen och fler bud, vilket resulterar i högre slutpris för säljaren, är ett kvitto på Boneos värde och våra unika tjänster. För mäklare och säljare hjälper vi till att hitta alla intresserade budgivare och vi matchar spekulanterna med de mest relevanta bostäderna som de kanske inte ens visste om att de fanns på marknaden. Allt för att hitta rätt köpare till rätt bostad”, säger Fredrik Engdahl, VD på Boneo.

För Mäklarhuset är det av stort värde att kunna erbjuda sina mäklare och deras kunder en annonseringskanal som så tydligt genererar affärsvärde i form av fler intressenter och fler bud till bostäderna.

“Vi ser annonsering på Boneo som en given marknadsföringskanal för Mäklarhusets bostadsannonser. Det är ett sätt för oss att kunna erbjuda våra kunders bostäder den bästa exponeringen för att vara säkra på att vi hittat alla som är intresserade av bostaden och i förlängningen alla tänkbara budgivare”, säger Ingegärd Carlson, tf VD på Mäklarhuset

Om undersökningen

Undersökningen genomfördes under 2021 och analyserade och jämförde antal bud och visningsanmälningar av mer än 10.000 bostadsannonser som Mäklarhuset publicerat respektive inte publicerat på Boneo

Om Boneo

Boneo är en bostadsportal med målet att vara det mest effektiva sättet för att hitta, köpa och sälja bostäder. Vi erbjuder detta via vår unika data och tjänster som aktivt hjälper alla som är i bostadsresan. Vi hjälper köpare att hitta sin nästa drömbostad och säljare att hitta köpare och mäklare.

Boneo erbjuder flera tjänster som hjälper att aktivt hitta rätt köpare till rätt bostad. Boneo har det största samlade utbudet av kommande försäljningar via tjänsten 'På G - Först på Boneo'. Bostäder publicerade på Boneo matchas mot personer som har varit på bostadsvisningar för liknande bostäder via marknadens största spekulantregister samt marknadsförs på Facebook och Instagram mot målgrupper skapade med Boneos unika målgruppsdata. På anslutna mäklarbolags hemsidor har också besökare möjlighet att via Boneos bostadswidget hitta liknande bostäder och nybyggnadsprojekt på Boneo, allt för att koppla ihop rätt bostad med rätt spekulant.

Bakom Boneo.se står några av Sveriges största mäklarföretag som tillsammans vill erbjuda en kostnadseffektiv och smart tjänst som hjälper alla som ska hitta, köpa och sälja sin bostad.

Läs mer på www.boneo.se

Nathalie Olsson

Presskontakt Marketing Manager 0702531890

Bostadsportalen som matchar rätt köpare och säljare

En smidigare genväg hem. Med branschens starkaste nätverk och smartaste tjänst, matchar vi köpare och säljare.

Boneo

Malmskillnadsgatan 29