Bokus Bokbuss rullar in i Örebro

Nu kommer Bokus på besök! I en klassisk amerikansk gul skolbuss turnerar nätbokhandeln Sverige runt. 8-9 september står bussen på universitetets campus, kl. 9-18.

För att göra det enklare för Sveriges studenter att köpa kurslitteratur snabbt och till låga priser rullar Bokus ut en egen skolbuss fylld med kursböcker. Sammanlagt kommer Bokusbussen kommer att besöka tolv universitet och högskolor fram till 19 september. Bussen parkeras på campusområdena och har försäljning direkt från bussen samt möjlighet till beställning på bokus.com för hemleverans.

– Det är ett spännande steg att träffa våra kunder i verkliga livet, och det med internet-priser. Det känns självklart att börja med att träffa studenter som gärna vill ha sina böcker både direkt och till låga priser, säger Mats Fagerström, affärsområdeschef för Bokus.

Bokbussen är en klassisk gul amerikansk skolbuss. Den är köpt i Los Angeles och det är första gången en amerikansk skolbuss rullar på Europas vägar. Förutom gott kaffe, sköna hängmattor och soffor att luta sig tillbaka i rymmer Bokusbussen cirka 100 av de populäraste kursböckerna. Bokus personal kommer även att demonstrera läsplattor och mobila applikationer på bussen.

Bokbussens framfart blir även synlig på webben, personalen kommer kontinuerligt att twittra och ladda upp bilder på Facebook.

– Bokusbussen blir ett sätt för oss att finnas på plats där böcker diskuteras, både IRL och på nätet. Under året kommer vi att finnas på flera olika events och vid varje tillfälle fylla bussen med aktuella teman och böcker, säger Mats Fagerström.

Se hela turnéplanen på www.bokus.com, facebook.com/pages/bokusbussen eller twitter.

Mer information:
Cecilia Nilsson, sajtchef Bokus: cecilia.nilsson@bokus.com, 0705-589353
Mats Fagerström, affärsområdeschef Bokus: mats.fagerstrom@bokus.com, 0762-139332

• Litteratur

• bokus
  • bokus.com
  • e-handel
  • kurslitteratur

• Örebro

Bokus ingår tillsammans med  Akademibokhandeln och Norstedts förlagsgrupp i KF Media. www.kfmedia.se