Alla program som inte redan var fullbelagda visar ett ökat antal förstaårselever.

Hela Björknäsgymnasiet växer

Årets ettor på Björknäsgymnasiet är 59 fler till antalet än ifjol. Dessutom tillkommer sex studenter som börjat TE4, en ny gymnasieingenjörsutbildning i nära samarbete med Boden Gamecamp.

– Otroligt glädjande! Även om vi räknar om antalet antagna och parerar för att årskullen är större så är det ändå en markant ökning i jämförelse med föregående år, säger Bert-Olov Ström, gymnasiechef.

Siffrorna visar också att precis hela gymnasiet växer – alla program som inte redan var fullbelagda redovisar fler elever.

– Det är ju just det som jag tycker är så roligt att se. Vår bedömning är ju att alla de program som vi erbjuder på skolan håller en hög kvalitet och leder till antingen arbeten som vår region behöver eller ger en bra grund för vidare studier.

Björknäsgymnasiet förbereder just nu för att växa ytterligare med en helt ny utbildning inom spelutveckling. Precis som TE4 kommer stora delar av den utbildningen att vara förlagd till Boden Gamecamp på Boden Business Park i Sävast.

– Miljön och möjligheterna för att utvecklas inom spelbranschen är helt fantastiskt bra där ute och vi tror att det är en utbildning som kommer att locka många sökande, säger Bert-Olov Ström.

Kontaktperson:
Bert-Olov Ström, gymnasiechef
E-post: bert-olov.strom@boden.se
Telefon: 0921-625 10 (Tillgänglig efter klockan 17 måndag)

¯

Program Antagna 2019 Antagna 2020 Antal platser