Interaktiv kampanj - Sveriges Ingenjörer

Bobby stod bakom den interaktiva kampanjen och produktionen av Sveriges Ingenjörers kampanjsucce ”Har du försäkrat din inkomst?”.

Nu har Bobby tagit fram ytterligare en kampanj ”Vilken fråga är viktigast?”

Sveriges Ingenjörer är idag landets största nätverk för högskoleutbildade ingenjörer med drygt 120.000 medlemmar.
I december förra året startades deras opionsbildande kampanj inför avtalsrörelsen 2010 som tar upp nätverkets hjärtefrågor på ett nytt intressant sätt, och uppmanar medlemmarna att debattera på deras blogg.

- Sveriges Ingenjörer starka satsning på modern kommunikation och att synas i sociala medier glädjer mig. Sveriges Ingenjörer och Bobby har tillsammans lyckas bygga en vass opionionsbildande kampanj, säger Jessica Loets, ansvarig projektledare på Bobby.

Bobby har producerat tre filmer för Sveriges Ingenjörer som kommer att visas online på www.avtalsrorelse2010.se, fr.om 1 december 2009. Filmerna är framtagna att på ett underhållande sätt engagera, informera och debattera med medlemmarna inför avtalsrörelsen 2010.

Filmerna visar tre personer i målgruppen, Anna, Maria och Stefan, som alla tar upp sina viktigaste frågor.

Filmerna är regisserade av långfilmsregissören Erik Eger som snart kommer ut med sin mockumentary ”100 years of Evil” och var dessutom  inblandad i Ikeas kampanj ”Never Ending Design Stories”. Bobby har i kampanjen för Sveriges Ingenjörer, utnyttjat sin kapacitet inom manus, regi, film, 3D animation visual effects och web.

Även streamingföretaget Kaigan har lagt ribban högt vad gäller kapaciteten för filmerna.

- Förbundets övergripande inriktning inför avtalsrörelsen är att tydliggöra Sveriges Ingenjörers syn på ingenjören. Genom utbildning, kompetens skapar ingenjören tillväxt, nya jobb och välstånd, säger Charlotte Helmersson, ansvarig projektledare på Sveriges Ingenjörer.

Arbetsgrupp Sveriges Ingenjörer:

Charlotte Helmersson(Projektledare Sveriges Ingenjörer),

Arbetsgrupp Bobby:

Erik Eger (Regissör), Jessica Loets (Projektledare),Fredrik Swerin (VFX manager), Joan Valdes (3D Artist), Martin Almström, Anders Håkansson(3D Artists), Ellen Theren (Grading), Felipe Aragao (Projketeldare Web), Robin Isaksson (Flash programmerare)

• Media, kommunikation

Om Bobby

Bobby är en digital produktionsbolag som hjälper ledande varumärken och byråer att utveckla och förverkliga kommunikations idéer, i första hand för rörliga och interaktiva kampanjer. Bolaget startades 2002 och har idag 20 anställda.

För ytterligare information:

Jessica Loets, telefon: 031-7625900, jessica.loets@bobby.se

Charlotte Helmersson, telefon 08-613 80 45, charlotte.helmersson@sverigesingenjorer.se