Pressmeddelande -

Mattias Ljungdahl från Värmland är en av 8 finalister till Årets Affärsnätverkare

Värmland har Sveriges bästa nätverkare, det står nu klart sedan Mattias är klar för finalen. Den slutliga segraren meddelas på banketten den 23 November. Ett stort nätverka byggs inte på en dag och måste underhållas kontinuerligt, Mattias tycker det är viktigt med ett stort och bra nätverk, inte minst när man jobbar med försäljning. Med ett brett nätverk finns det alltid massor av möjligheter.

Det är med stor spänning Mattias kliver upp på podiet den 23 November då titeln utdelas, oavsett om han får den eller inte är han otroligt stolt över att kommit ända till finalen och betraktas som en av Sveriges absolut bästa nätverkare. Som den tävlingsmänniska han är, ser han fram emot den sista vägen mot målet och tar gärna emot titeln, samtidigt hyser han stor respekt för sina medtävlare och ser samtliga nominerade som vinnare.

Mattias är en otroligt positiv och generös människa, säger Niklas Johansson på BNI Värmland. Vi kom i kontakt första gången genom BNI, när han blev medlemsrepresentant för Partnerdata. Direkt märkte man att han älskade kontakten med andra människor och hade också förmågan att lyssna och hjälpa de andra medlemmarna, viktiga egenskaper för en duktig nätverkare. Han ordnade genast många gemensamma och trevliga aktiviteter för medlemmarna och hade dagligen kontakt med medlemmar från teamet.Två större mingelevent har han arrangerat, nu senast var det 170 företag som träffades för att prata affärsmöjligheter på Plaza Hotell.
Ett av Mattias bästa tips för att utveckla sitt nätverk säger han är att besöka BNI-team på andra orter, samt hela tiden berätta om BNI för nya kunder och vänner. Detta gör att man ger av sina kontakter och får nya tillbaka.

Förväntingarna de kommande åren är stora, då Mattias tack vare sitt engagemang och kontaktnät fått chansen att delta i en stor satsning hans nya arbetsgivare Dialect gör. Mattias har fått en viktig nyckelroll och ser fram emot att knyta nya kontakter under en resa som påbörjats och kommit en bit på väg, men är långt ifrån över.
Slutligen vill han tacka Niclas Edlund på AVIS som var den person som nominerade Mattias till Årets Affärsnätverkare.

BNI Värmland är en medlemsorganisation med aktiva och engagerade medlemmar, vars syfte är att hjälpa varandra till mer affärer. Under 2009 genererade de då ca 60 medlemmarna affärer för mer än 20 miljoner kronor. Nu finns det lite mer än 100 medlemmar och för 2010 vill vi dubbla den siffran.
BNI (Business Network International) är en professionell nätverksorganisation vars program har utarbetats under mer än 25 år. Organisationen startades 1985 i Kalifornien, USA av Dr Ivan R. Misner, som har doktorerat inom ämnet affärer genom nätverk. Han är även grundare av BNI:s marknadsföringsprogram, som bygger på ett strukturerat och målinriktat arbetssätt med syftet att ge medlemmarna nya kunder genom personliga referenser, även kallat "mun-till-mun" marknadsföring. Konceptet har visat sig mycket lyckat – en del medlemmar har fått upp till 50 nya kunder under de två första åren.