David Bodin, operativ chef på 4light AB och ny regionchef för BNI Stockholm

David Bodin är ny regionchef för BNI i Stockholm

Nu välkomnar vi David Bodin som ny regionchef för BNI i Stockholm! Hans roll handlar främst om att stötta och leda konsultteamet i Stockholm och att utveckla arbetet i regionen.

Vad gör du när du inte jobbar med BNI?
Jag är operativ chef på 4light AB, ett företag som utvecklar och producerar LED-produkter som förbättrar synligheten och säkerheten för personer som jobbar eller vistas i trafiken eller andra utsatta miljöer. Jag är även partner i Inspirerum AB, ett hands-on konsultbolag med fokus på mentorskap till beslutsfattare och riktade insatser för organisationer som vill nå nästa nivå.

Vad var det som lockade dig med tjänsten som regionansvarig på BNI?
Det finns en tydlig koppling mellan Inspirerums kärnverksamhet och utvecklingen av BNI. Att få möjligheten att tillträda uppdraget som regionchef för Stockholm är inspirerande men även utmanande. Jag delar de grundvärderingar som BNI står för och det var ett självklart val för mig att tacka ja till tjänsten.

Vad är din drömaffär?
Q1 2022 lanseras 4lights nya motorcykelsele. Min drömaffär är att teckna ett globalt försäljningsavtal med någon av de större motorcykeltillverkarna som finns på marknaden idag.

Vad ger dig energi och får dig att må bra?
Mötet med människor har alltid varit viktigt för mig. Att resa och uppleva andra och ibland för mig, nya kulturer, är ett stort intresse och något jag aldrig kan få för mycket av. Ett annat viktigt intresse är skidåkning och gärna tillsammans med både vänner och familj. Att stå på en fjälltopp och blicka ut över ett vitt vinterlandskap är för mig avslappnande och ger energi. Skidåkningen ger mig också möjlighet att släppa alla andra tankar och bara fokusera på åkningen, och då gärna i en utmanande off-pist.