Mariana "Mirre" Dehlin

Glädje, energi och 100 procent närvarande

Mariana "Mirre" Dehlin älskar att sammanföra människor så att de kan hjälpa varandra. Hon startade sin frisörsalong Mirres Frisörer för 25 år sedan och har ett mycket stort kontaktnät. "Jag har ju i princip 1-2-1s med mina kunder hela dagarna, så det är enkelt att rekommendera."  Läs om vad det var som fick Mirre att gå med i BNI och få hennes bästa tips för hur du nätverkar på bästa sätt.

Vad fick dig att ta steget att gå med i BNI?
Marja Knut frågade mig om jag ville besöka teamet och jag kände mig väldigt smickrad när jag hörde att det endast fick vara en representant från varje yrke. Min salong har legat på Fridhemsplan i 25 år och då jag känner mig ledande på Kungsholmen som frisör och vill fortsätta hålla min positionering vågade jag inte säga nej då teamet utgår från Kungsholmen.

Vilka förväntningar hade/har du på teamet?
Jag hade egentligen ingen aning först. Men redan vid första mötet kände jag att jag ville ha platsen och jag bestämde mig direkt. Det kändes att människorna var genuina, äkta och hade Givers Gain högt på agendan. Sen var det ett team med mycket energi och många affärspartners med tunga poster inom yrkesvärlden.

Vad tar du med dig in i teamet?
Glädje, energi och jag är alltid hundra procent närvarande. Jag älskar att sammanföra människor så att de kan hjälpa samt dra nytta av varann, det är nästan så att jag glömmer vad jag själv vill ha hjälp med. Sedan har jag 1-2-1s (individuella möten) på salongen och erbjuder klippning och färgning med rabatt så vi båda känner att vi får ut max av tid samt nytta.

Vad är du bra på när det gäller nätverkandet?
Jag har ett mycket stort kontaktnät och älskar att ge, jag är också bra på att komma ihåg vem och vad som behöver något. Jag har ju i princip 1-2-1s med alla mina kunder hela dagarna, så det är enkelt att rekommendera.

Vad är viktigt för dig när du nätverkar?
Att få feedback och höra att de hjälpte varann och båda parter är nöjda.

Vilka är dina främsta tips på hur man nätverkar på bästa sätt?
- Ställ frågor; Vad har du behov av? Hur går det för dig nu?
- Fundera och tänk vem, vad och hur du kan hjälpa.
- Tveka inte på att sätta ihop olika människor så de får kontakt. Låt dem avgöra om de har behållning av varann.
- Var glad och härlig, det ger tillbaka glädje.

Text: Mariana "Mirre" Dehlin