Thèrése Marberg från Mermont form & design. BNI-konsult för BNI First i Halmstad.

De som banar väg för andras framgång: Thèrése Marberg

Vi har kommit till vår femte artikeln i serien "De som banar väg för andras framgång". Det är en serie av presentationer om våra BNI-konsulter och nu vill vi berätta om Thèrése Marberg. Hon är BNI-konsult för BNI First i Halmstad. När hon ska gå upp på scen väljer hon "Gôtt å leva" som boost-låt, det värsta hon smakat på är Andouilette och hon älskar att hitta på saker och umgås med människor.

Men vad driver egentligen en BNI-konsult, vad är deras passion i livet och hur ser deras vardag ut? Det vill vi ta reda på i denna artikelserie.

Thèrése, vem är du och vad är din passion i livet?
Jag är en framåt och positiv person som älskar livet. Jag bor i Fjärås i ett gammalt hus med många projekt, tillsammans med min man Bosse och min 15 åriga dotter Nikita. Min passion är att vara närvarande och få ut så mycket av livet som möjligt. Jag älskar att hitta på saker och umgås med människor. Det kan vara allt från att vara ute på en hästtur med underbara ridkompisar i naturen till att tillsammans delta i ett event med roliga aktiviteter.

Berätta något om dig själv som många inte vet?
Om jag inte hade fastnat i mitt yrke som grafisk designer så hade jag förmodligen varit en världsmästare på kaffe. Hade en dröm om att bli Barista 😆 jag älskar kaffe!

Har du något exempel på ett tillfälle du har hjälpt en affärspartner som du är extra stolt över?
Att få samtal från en affärspartner för att de vill ha stöttning, oavsett vad det gäller, är en fantastisk känsla. Det betyder att man är en bra mentor och förebild som kan ge råd. Har flera i mitt team som ringer mig bara för att få prata om livet i allmänhet. Det gör mig stolt och gör mig till en bra medmänniska.

När du går upp på en scen och får välja en ”boost-låt”, vilken väljer du och varför?
”Gôtt å leva” med Galenskaparna. Det är en låt som gör mig glad och handlar om att just ”bara vara”. Njuta av det enkla i livet och inte springa runt och stressa. Och såklart för att jag alltid har varit ett stort fan av Galenskaparna (Göteborgstjej).

Vad är det bästa med att vara BNI-konsult?
Det är att få hjälpa och inspirera andra företagare. Att se dem växa i sina roller och att de får fart på sina företag, så klart.

Vad driver dig i ditt yrke?
Att utmanas och få vara kreativ. Olika verksamheter behöver nå ut på så olika sätt. Det är det som gör det till ett så ombytligt och intressant jobb. Ingen vecka är den andra lik.

Vad tror du att du skulle göra om du aldrig mer behövde jobba i ditt liv?
Oj, det hade aldrig funkat. Jag hade förmodligen startat en grupp där jag skulle erbjuda olika event med träning, resor och galna upptåg/aktiviteter.

Vad är det mest intressanta stycke av trivia du vet?
Onödigt vetande menar du? Exempelvis att chokladen Toblerone kommer från en man som heter Thedor Tobler och det var hans första (one) chokladkaka han tog fram tillsammans med sin kusin Emil i början av 1900-talet.

Vad är det värsta du har smakat på?
Andouilette – en fransk korvtyp som är gjord på bland annat av tarmar och inälvor.

Vad är din definition av en bra människa?
En bra människa är en empatisk och ärlig person, med rent mjöl i påsen. Och som har tankesättet – behandla andra som du själv vill bli behandlad.