Mikael Arvidsson, Folksam.

Affärer till ett värde av 85 miljoner kronor!

Mikael Arvidsson har varit med i BNI i 14,5 år nu och under den tiden har han fått in affärer till ett värde av 85 miljoner kronor till Folksam.

Mikael själv har hjälpt sina teamkollegor i BNI med affärer för 24 miljoner kronor.

👉 Imponerande siffror Mikael, hur ser fördelningen ut mellan återkommande affärer, tredjeledsreferenser och nya referenser?
- Det varierar, men i snitt tror jag att ungefär 40 % är återkommande och resterande 60 % är nya och tredjeledsreferenser utslaget under året.

👉 Vilka är dina bästa tips för de som är nya in i BNI?
- Att ha minst ett 1-2-1 per vecka, bjuda in gäster så ofta man kan, och naturligtvis en stor portion tålamod 🙂
BNI är ingen spurt det är ett maraton! Får du en referens så följ upp den snabbt och tacka personligen till de du fått den av och håll dem uppdaterade om hur det går.

👉 Hur gör du för att omvandla dina referenser till affärer?
- Att försöka hitta en lösning som är bättre än kunden har idag, ha ett stort engagemang, bemöta alla kunder med respekt och förstående, följa upp och bibehålla affärsrelationen med kontinuerlig återkoppling.

👉 Vilka värden ser du utöver affärerna?
- Utöver att öva på prata inför grupp skapar man ett stort socialt och affärsmässigt viktigt nätverk då vi dels träffar många nya personer/gäster varje vecka, men vi träffar ju också våra teamkollegor varje vecka år ut och år in - så visst lär man känna många in på livet🤩