Icopal söker Underhållsansvarig till fabriken i Malmö

Icopal AB marknadsför varor, tjänster och funktioner som täcker och skyddar byggnader och anläggningar mot vatten, fukt, värme, kyla och brand. På produktionsanläggningen i Malmö produceras tätskikt och här jobbar ca 40 st kollektivanställda och 20 st tjänstemän inom produktion, verkstad, inköp, logistik, labb & utveckling samt kundservice.

Din uppgift:

Du ansvarar för skötsel och underhåll av samtliga tekniska installationer, samt för personalen

(6 personer) inom avdelningen.

Du arbetar med systematiskt underhåll, men även för att säkra snabbt ingripande vid oplanerat stopp på maskiner och utrustning.

Du medverkar till att produktionsanläggningarna löpande optimeras i samarbete med maskinoperatörerna, arbetsledare, produktionschef och fabrikschefen.

Du deltar i projekt som rör investeringar och förbättringsarbete.

Det är viktigt att du förstår "interna kunders behov" och har en bra dialog som kan motivera medarbetarna till proaktivt beteende i utvecklingen av produkter, teknisk utrustning och processflöde.

Utbildning:

Vi tror att du som söker har en teknisk utbildning eller motsvarande, med erfarenhet från tillverkande industri med välutvecklade underhållsprocesser.

Erfarenhet:

Du har även erfarenhet av:

att arbeta i underhållssystem

el-teknik, bl a PLC-styrning

maskinteknik

Personliga kvalifikationer:

Du har ett stort intresse för människor, teknik och produktion.

Ansökan:

Vi behöver vår nya kollega på plats den 1/10 men rekryteringsprocessen ska vara klar i augusti, så vi arbetar med löpande urval hela juli.

Denna rekrytering görs i samarbete med Palm & Partners som är ett auktoriserat Bemannings- och rekryteringsföretag. Frågor besvaras av Anders Pålsson på Palm & Partners. 0702-198700.

För att ansöka, var vänlig klicka på följande länk, här

Välkommen med din ansökan!

Eva Mandorf

Presskontakt Brand- and Activation Manager Sverige +46 705 84 74 15

Vi bygger nya horisonter

BMI Sverige AB, ägt av Standard Industries, är en ledande leverantör av tak- och tätskiktslösningar. Med starka rötter i Sverige och del av en global närvaro genom BMI Group, erbjuder vi högkvalitativa produkter anpassade för nordiska förhållanden. Från vårt huvudkontor i Malmö, samt produktionsanläggningar i Malmö, Jönåker och Vittinge, engagerar vi oss i att utveckla och sälja hållbara och innovativa lösningar för tak. Vår breda produktportfölj med produkter från varumärkena Monier och Icopal innefattar allt från betong- och tegelpannor till bitumentätskikt, vilka alla reflekterar vår strävan efter kvalitet och långsiktigt värde för våra kunder.

BMI Sverige (Monier & Icopal)

Hyllie Boulevard 34