Terrassvärmare värmer på uteplats.

Fyra anledningar till att du behöver en terrassvärmare!

Med en riktigt bra terrassvärmare behöver man inte oroa sig över kylan. Idag delar vi med oss av fyra anledningar till varför du behöver en värmare till uteplatsen!

Uteplatser används mycket när solen står på och vädret är fint. När temperaturen sjunker är det dock många som tenderar att överge sin terrass. Detta är synd, speciellt om man har lagt ner mycket tid, energi och pengar på att skapa en trevlig uteplats. Genom att investera i en terrassvärmare blir kyliga kvällar på terrassen snart ett minne blott.

Vad är en terrassvärmare?
En terrassvärmare är en enhet som används för att värma upp ett litet till medium-stort område utomhus såsom exempelvis en uteplats eller balkong. Terrassvärmare kan delas in på olika sätt beroende på var de ska placeras, bränslet de använder, typen av värme de producerar och designtyp. Vanliga modeller inkluderar stående gasolvärmare, hängande infravärmare och utomhuseldstäder med ved.

FÖRDELAR MED TERRASSVÄRMARE
1) Få ut mer av din uteplats
Den största fördelen med en terrassvärmare är så klart att kunna få värme vid behov. Du slipper fundera kring om det ens är värt att gå ut eftersom du vet att du snabbt och enkelt kan värma upp utrymmet. Detta gör att du kommer vilja nyttja altanen oftare och en större del av året. Du får helt enkelt mer värde av din uteplats.

2) Få myskänsla
Förutom att värma gott, hjälper terrassvärmare också till att skapa en mysig känsla och atmosfär eftersom de oftast avger ett vackert rödaktigt sken. Om värmekällan är riktig eld, såsom vid en ved-eldstad, får du dessutom det där stämningsfulla sprakande ljudet och kan grilla marshmallows om du vill.

3) Uppgradera inredningen
Eftersom terrassvärmare kommer i så många olika stilar och varianter kan du utan problem hitta en som utgör en perfekt inredningsdetalj. Exempelvis är ju en stilren terrassvärmare i rostfritt som Bluegaz Bullet aldrig fel eller varför inte en snygg eldstad i cortenstål som Cube Eldkorg?

4) Kan placeras på flera platser
De flesta terrassvärmare kan placeras på din altan, terrass, balkong och i vissa väl fall även väl ventilerade utrymmen som till exempel ett uterum eller ett förtält. Det finns även modeller som kan användas både inomhus och utomhus. Det kommer därför inte att vara svårt att hitta en terrassvärmare som passar just dig!

Du kan läsa mer om terrassvärmare samt deras likheter och skillnader i vår terrassvärmare-guide.