Gå direkt till innehåll
Ericsson Response och Connect to learn, som jobbar med uppkoppling och digital utbildning i krisdrabbade områden har skapat briefen för den utmaningen som ska lösas av studenter från Blekinge Tekniska Högskola och Hyper Island genom ett hackathon.

Tech Concept Hack

Något utöver det vanliga sker den 29–30 mars i Karlskrona!

Under 24h kommer studenter från Blekinge Tekniska Högskola och Hyper Island jobba i tvärdisciplinära team, i ett hackathon, för att lösa globala samhällsutmaningar med hjälp av digital teknik. Det är Ericsson Response och Connect to learn, som jobbar med uppkoppling och digital utbildning i krisdrabbade områden, som varit med och skapat briefen för utmaningen.

Det är Ericsson, Karlskronas största techbolag, som står värd tillsammans med Blue Science Park. Eventet väntas engagera uppemot 100 studenter från våra två lärosäten med techutbildningar, Blekinge Tekniska Högskola och Hyper Island.

Eventet startar och avslutas inne hos Ericsson, lokal Blackbox. Det kommer delas ut två priser, ett för bästa teknik/design och ett för bästa affärsidé. Media är välkomna!

15:30 – 18:00 Introduktion och presentation av utmaningen

15:30 – 18:00 Presentation av vinnare och prisutdelning.