Susanne Holmström ny VD på Blomsterlandet

Susanne Holmström ny VD på Blomsterlandet

Susanne Holmström blir ny VD för Blomsterlandet (S-Invest). Susanne kommer att tillträda rollen den 13 juni, 2024.

Susanne Holmström kommer närmast från rollen som VD för Vimab Bess och dessförinnan var hon VD för NetOnNet. Hon har mer än 20 års erfarenhet från ledande roller inom olika industrier. Hon brinner för kundupplevelse och har stark kompetens inom retail, digitalisering och affärsutveckling.

Styrelseordförande Joachim Frykberg kommenterar VD-rekryteringen:

- Vi är glada över att Susanne Holmström kommer in som ny VD för Blomsterlandet. Tidigare i år kommunicerade vi att Christina Ståhl skulle tillträda som VD under våren 2024. Christina har nu, efter några månader som VD för Blomsterlandet, valt att kliva av sitt uppdrag. Vi beklagar detta och önskar Christina allt gott framöver.

Frykberg fortsätter:

- Susanne är en tydlig ledare som brinner för Blomsterlandet och dess utveckling. Hon är duktig på att bygga team, utveckla kunderbjudande och att få företag och organisationer att göra förflyttningar. Det ska bli väldigt spännande att följa Blomsterlandets resa framåt under hennes ledning.

Susanne har arbetat med affärsutveckling och förändringsresor i sina tidigare roller. Hon är en uppskattad ledare som arbetar genom människor och skapar engagemang, något som är viktigt för Blomsterlandet framåt. Hon har erfarenhet av detaljhandeln bland annat genom sin tidigare roll som VD för NetOnNet, styrelseuppdrag inom S-Invest och sitt engagemang inom Svensk Handel.

- Det känns fantastiskt roligt att kliva in som VD för Blomsterlandet. Som del av styrelsen känner jag bolaget väl och ser stor potential framåt. Blomsterlandet har en stark position på marknaden och ett fantastiskt kunderbjudande, och jag ser fram emot att tillsammans med teamet utveckla detta vidare. Det drivna och engagerade teamet på Blomsterlandet är också något jag imponeras av och ser fram emot att lära känna bättre, säger Susanne Holmström.

Susanne börjar sitt uppdrag som VD den 13 juni, 2024.

Mer info:

Fotografier för nedladdning finns längre ner.