Musikaliskas kommunikationskanaler byter namn

Musikaliskas kommunikationskanaler byter namn

Musikaliskas sociala mediakanaler byter namn från Musikaliska till Blåsarsymfonikerna.

Sedan 2011 har Blåsarsymfonikerna Sveriges äldsta konserthus, Musikaliska på Nybrokajen 11, som sin hemmascen. Orkesterns konserter och nyheter har publicerats i olika kommunikationskanaler under Musikaliskas varumärke, som ägs av Blåsarsymfonikerna.

Under 2022 utökas konserthuset successivt med restaurang, barer och evenemang under ledning av Musikaliska Kvarteret AB, vars ägare är Druml och Dahl. De ansvarar även för lokal- och eventuthyrning samt biljettförsäljning.

Blåsarsymfonikerna fortsätter sin konsertverksamhet i huset som tidigare och orkesterns kommunikationskanaler ändrar namn från Musikaliska till Blåsarsymfonikerna. Detta gäller webbplats, sociala mediakanaler (Facebook och Instagram) och kontot på Mynewsdesk för pressutskick. Blåsarsymfonikernas följare och publik får således fortsatt information om orkesterns konserter i dessa kanaler som tidigare; nu under Blåsarsymfonikernas namn.

Musikaliska Kvarteret lanserade den 1 april en ny webbplats (www.musikaliskakvarteret.se) där samtliga evenemang, även Blåsarsymfonikernas, kommer att finnas samlade under samma tak. Senare i vår lanseras också en helt ny webbplats för Blåsarsymfonikerna (www.blasarsymfonikerna.se).
Information Musikaliska Kvarteret: info@musikaliskakvarteret.se
Biljetter: biljett@musikaliskakvarteret.se

För mer information, kontakta Elenor Wolgers, marknadschef Blåsarsymfonikerna, elenor.wolgers@blasarsymfonikerna.se 073-962 95 00. Information Blåsarsymfonikerna: info@blasarsymfonikerna.se

Blåsarsymfonikerna verkar med stöd av Region Stockholm.