Marcus Cyrillus

Stark efterfrågan på mäklartjänster inom nyproduktion - Marcus Cyrillus ny försäljningschef på Bjurfors

Efterfrågan på mäklartjänster inom nyproduktion i Göteborgsregionen är större än någonsin erfar Mats Ljung, VD i Bjurfors. Nu utökar företaget sin nyproduktionsavdelning med en försäljningschef, där Marcus Cyrillus tar klivet upp från att tidigare ha agerat teamledare.

– Bjurfors har lång historik av att sälja nyproducerade bostäder, men aldrig har efterfrågan på mäklartjänster inom området varit så stor som nu, säger Mats Ljung, VD och ägare i Bjurfors. Han fortsätter: – Vi har sålt nyproduktion i snart 30 år, och startade upp en separat nyproduktionsavdelning för cirka sju år sedan. Nu är vi den största mäklaren på området på Göteborgsmarknaden, där vi under 2015 sålde cirka 700 nyproducerade bostäder. Vi märker ett stadigt ökande tryck och ökande efterfrågan på våra tjänster.

I takt med att efterfrågan på mäklartjänster inom nyproduktion växer har bolaget också ökat på avdelningen vad gäller antalet medarbetare. Marcus Cyrillus, som tidigare har agerat teamledare, tar nu klivet upp till att bli försäljningschef.

Marcus Cyrillus upplever att intresset för att köpa en nyproducerad bostad har ökat under de senaste fem åren: – Göteborgs Stads tydliga ambitioner att på grund av bostadsbristen öka takten vad gäller nyproduktion av bostäder har medfört ett starkt ökat utbud på marknaden. Samtidigt har prisökningen på begagnade bostäder varit rekordstor. På en bostadsmarknad med snabba budgivningar upplever många köpare att det helt enkelt är enklare att köpa en nyproducerad bostad till fast pris.

Han fortsätter: – Att sälja nyproduktion kräver expertkunskap inom många områden. Vi samlar all vår kunskap och erfarenhet till en och samma avdelning. På så sätt kan våra uppdragsgivare ta del av vår samlade erfarenhet. Eftersom vi inte är franchisebaserade kan vi följa våra uppdragsgivare geografiskt över hela storGöteborg. Vi har kännedom om hela processen, från ritning via försäljning till tillträde och eftermarknad.

För ytterligare information kontakta:

Kort om Bjurfors
Bjurfors är ett av Sveriges största fastighetsmäklarföretag och är verksamma inom såväl privatmarknaden som den kommersiella fastighetsmarknaden. Bjurfors har idag cirka 430 medarbetare, och kontor i Stockholm, Göteborg, Öresundsregionen, Uppsala, Västerås, Helsingborg, Halmstad, Marstrand, Bohuslän, Båstad, Åre, samt i spanska Barcelona, Torrevieja/Costa Blanca, Marbella och på franska Rivieran.