Nya miljoner till Åkroken Business Incubator möjliggör stöd till fler nya företag

Åkroken Business Incubator har beviljats ytterligare drygt 10 miljoner kr i finansiering under två år. Pengarna kommer från EU:s strukturfonder samt medfinansiering från Sundsvalls kommun, Länsstyrelsen, Mittuniversitetet och Almi Företagspartner.

– Det här innebär att vi fördubblar vår budget, så utvecklingsmöjligheterna är fantastiska. Nu får vi ännu större möjligheter att stötta företagande och tillväxt i regionen. Vi ska nå världsklass, säger en glad Marie Wiklund, verksamhetsledare för Åkroken Business Incubator.

Tillsammans med det resurser som beviljats från Innovationsbron tidigare i år har inkubatorn nu stora resurser för fortsatt inkubatorutveckling, mer rådgivning och en bättre fysisk miljö.

Idag arbetar Åkroken Business Incubator med cirka 40 nya affärsidéer och bolag. De får tillgång till personlig rådgivning, team- och individutveckling, utbildning mm. De som vill kan också hyra kontorsplats i inkubatorns lokaler

– De här pengarna betyder att vi kan erbjuda en mycket större bredd i vår rådgivning och att företagen i vår inkubator kan utvecklas snabbare, säger Marie.

Åkroken Business Incubator startades 2004 som en del av Åkroken Science Park. Inkubatorn erbjuder en fysisk miljö och en dynamisk process, där affärsidéer från universitet, näringsliv och privatpersoner utvecklas till nya tillväxtföretag. Läs gärna mer på www.akrokenbusinessincubator.se

Åkroken Business Incubator erbjuder en kreativ miljö och en dynamisk process, där goda idéer från universitet, näringsliv och privatpersoner utvecklas till nya tillväxtföretag. Vi tillför kompetens i företagens olika utvecklingsfaser och ser arbetet med individen eller teamet bakom idén som lika avgörande och viktigt som affärsidén i sig.