Ny flyttar Åkroken Business Incubator till större lokaler

Ny flyttar Åkroken Business Incubator till större lokaler

Den 16 december flyttar Åkroken Business Incubator in i nya lokaler i Metropol, Universitetsallén 32 i Sundsvall. Lokalerna är till ytan 527 kvm och avtalet är till och med juni 2016.

– Flytten innebär nya fräscha lokaler som är anpassade efter vår verksamhet.Vi kommer kunna erbjuda fler inkubatorbolag både egna kontor och kreativa öppna miljöer, säger Ewa Sandeheim.

Två av Åkrokens Business Incubators samarbetspartners flyttar med, Venture Cup och Connect Norr. Resterande delar av Åkroken Science Park, tillsammans med Packbridge North och Bio Business Arena flyttar in senare i vinter. Mittuniversitetet tar över Åkrokens nuvarande lokaler.

– På Diös gillar vi företagande och Åkroken Business Incubator har en angelägen verksamhet. Det känns bra att vi kan erbjuda dem anpassade lokaler. Vi ser också en möjlighet att genom inkubatorn komma i kontakt med nystartade företag och kanske kan de i sin tur bli viktiga hyresgäster för Diös i framtiden, säger Bo Tjälldén, marknadsområdeschef Västernorrland.

Diös Västernorrland sitter idag själva i de lokaler som Åkroken Business Incubator ska ta över. Diös kommer att flytta till en annan lokal i samma fastighet.

Kontaktpersoner:

Bo Tjällden, markandsområdeschef Diös, 010-470 96 50

Ewa Sandeheim, affärsrådgivare ÅBI 070-667 19 94

Åkroken Business Incubator bidrar till att utveckla det nya näringslivet i Sundsvallsregionen. Vi erbjuder en kreativ miljö och en dynamisk process, där goda idéer från universitet, näringsliv och privatpersoner utvecklas till nya tillväxtföretag. Vi tillför kompetens i företagens olika utvecklingsfaser och ser arbetet med individen eller teamet bakom idén som lika avgörande och viktigt som affärsidén i sig.