Grace of Sweden växer med norsk e-handel

Grace of Sweden växer med norsk e-handel

Sundsvallsföretaget Grace of Sweden som tillverkar exklusiva dopkläder har fått avtal med två norska e-handelsföretag. – Det gör att vi fortsätter vår expansion i Europa, säger designern Tina Olofsson.

Grace of Sweden som drivs av Tina Olofsson och Selattin Zianak har funnits sedan 2008, men det är det senaste året som utvecklingen tagit fart. Försäljningen via den egna webbshopen och via två svenska återförsäljare har stadigt ökat, men nu har även Norge fått upp ögonen för de vackert designade dopkläderna.

Nya återförsäljare är nu de båda e-handlarna intira.no och timogtia.no.

– Vi har inte sökt återförsäljare, utan det är de som hittat oss och blivit förtjusta i våra produkter. Och nu har vi kommit igång och försäljningen går bra. Även fler återförsäljare i Norge har visat intresse, säger Tina Olofsson som är glad över den här utvecklingen.

– Det är väldigt viktigt för oss att varumärket sprids och blir känt, och det sker när fler återförsäljare berättar om oss i sina kanaler.

På frågan varför det är ett stort intresse från just Norge, säger Tina Olofsson att man i grannlandet har stark tilltro till svenska produkter, som anses ha hög kvalitet.

Barnkläder för dop och andra högtider har en stor marknad i hela den kristna världen, och för Grace of Sweden är målet att bli bland de främsta företagen i segmentet. En av hörnstenarna i affärsidén är att varje barn är unikt och att Grace of Sweden med en bred kollektion och många tillbehör kan göra varje högtidsklädsel personlig.

– Vi tänker globalt men tar ett steg i taget, säger Tina Olofsson.

Grace of Sweden fortsätter nu att söka fler återförsäljare för att växa vidare. Ett annat steg ut i världen är att göra den egna hemsidan engelskspråkig.

Kontakt: Tina Olofsson, Grace of Sweden, 070-2552141.