Arlind Klimenta är Bilprovningens nya chef för region Syd.  Foto: Bilprovningen
Arlind Klimenta är Bilprovningens nya chef för region Syd. Foto: Bilprovningen

Arlind Klimenta är Bilprovningens nya chef för region Syd

Det är med glädje som vi presenterar Arlind Klimenta som precis tillträtt som Bilprovningens nya chef för region Syd.

Lång erfarenhet av kundresan

Arlind kommer närmast från Rusta där han har arbetat som butikschef. Med sin långa erfarenhet av att arbeta med personal, kunder och kundresan inom detaljhandeln kommer Arlind att vara ett viktigt tillskott till Bilprovningen.

Pågående organisationsutveckling lockade

- Jag sökte jobbet som regionchef eftersom jag tycker att den organisationsutveckling som pågår känns väldigt spännande. I Bilprovningen finns en tydlig bild av hur vi vill arbeta med kunder, medarbetare och försäljning framöver och det är där som jag med min kompetens kan bidra för att uppnå ytterligare effektivitet och lönsamhet. Jag är oerhört imponerad över den höga kompetens som finns i regionen och ser fram emot att tillsammans uppnå framgångar framåt, säger Arlind.

Vi hälsar Arlind varmt välkommen till oss på Bilprovningen.

Mer om Bilprovningen region Syd

Bilprovningens verksamhet är indelad i sex regioner. I region Syd ingår stationerna Eslöv, Falkenberg, Halmstad-Flygstaden, Helsingborg-Berga, Helsingborg-Ättekulla, Karlshamn, Klippan, Kristianstad-Wä, Malmö-Fosie, Malmö-Hanö, Markaryd, Simrishamn, Skurup, Varberg, Värnamo och Växjö samt pågående nyetablering i Lund.

Med 110 stationer från Skurup till Pajala är Bilprovningen Sveriges ledande aktör för besiktning av motordrivna fordon. Företaget som grundades 1963 och ägs av svenska staten har arbetat för ökad trafiksäkerhet och minskad miljöpåverkan i över 60 år.