Elstöd: Digital brevlåda från Billo ger svenskarna besked snabbare

STOCKHOLM, 9 februari 2023 – Från och med 20 februari börjar elstödet betalas ut. Billo, Sveriges just nu snabbast växande app, meddelar i dag att svenska hushåll kan få sitt besked om elstöd snabbare genom att ansluta sig till bolagets digitala brevlåda. Istället för att vänta på postutdelningen kan användare av Billo se sitt besked direkt i mobilen.

– Svenska hushåll har väntat på beskedet om elstöd länge. Ovissheten har gjort det tufft för många att planera sin ekonomi. Vi är därför väldigt glada över att kunna erbjuda en snabbare väg till att få ta del utav beskedet genom att göra en enkel sak – skaffa Billo, säger Johan Eklöf, VD för Billo.

Så får du besked om elstöd snabbare

1. För att säkerställa att du får ditt elstöd så snabbt som möjligt, behöver du som stod på elnätsavtalet den 17 november 2022 anmäla ditt bankkonto till Swedbanks kontoregister senast 13 februari 2023. Du behöver inte vara eller bli kund hos Swedbank för att göra detta.
  2. Ladda ner Billo-appen från App Store eller Google Play för att ta del av ditt besked om elstöd direkt i mobilen.

Elstödet gäller alla konsumenter i elområde 3 (mellersta Sverige) och 4 (södra Sverige) som använde el i hushållet under perioden 1 oktober 2021 - 30 september 2022.

Billo är en smart digital brevlåda som samlar all fysisk och digital post på samma ställe. Med Billo kan du betala räkningar och fakturor direkt i appen. Tjänsten är kostnadsfri och har på kort tid blivit väldigt populär. Billo är just nu en av Sveriges mest nedladdade appar (#1 i App-store).

– Vi ser en stor tillväxt av nya användare till Billo. Det är tydligt att allt fler vill uppleva friheten av att ha all sin post samlad i mobilen. Och inte minst, att äntligen få sitt besked om elstöd, säger Johan Eklöf.

Billo är framtidens brevlåda. Digital. Smart. Och snäll.

Billo scannar, sorterar och samlar all din fysiska och digitala post på ett ställe. Det blir lätt att hitta, lätt att betala och minimal kontakt med tråkigheter. All glädjedödande post går ju via Billo. Du öppnar aldrig mer en räkning och får aldrig mer en påminnelseavgift. Ingen onödig oro och maximalt med glädje.

Billo drivs av en vision som är lika enkel som den är stor – En värld där glädjedödande aktiviteter är ersatta med förenklande och glädjeskapande teknik. Välkommen till Billo, det är på tiden.

Billo – Don’t worry, be happy!

Henrik Adenskog

Presskontakt CMO 0708577554

All post i mobilen!

Billo är först i världen med att kunna ge dig din fysiska post digitalt – samtidigt som du får digital post från företag och myndigheter i appen. All post i mobilen, helt enkelt!

Billo AB

Birger Jarlsgatan 37b