Byt digital brevlåda - spara hundralappar på lunch

Under årets fattigaste veckor vänder och vrider många svenskar på varje krona för att få privatekonomin att gå ihop. Samtidigt dimper fakturor, räkningar och påminnelseavgifter ned i brevlådan. Det vill Kivra-utmanaren Billo ändra på. Tillsammans med burgarkedjan MAX bjuder Billo alla nya användare på lunch, i syfte att få fler att gå över till digital brevlåda och undvika onödiga kostnader.

"Vi vill få fler svenskar att upptäcka en ny digital brevlåda som också kan hantera din fysiska post åt dig", säger Henrik Adenskog, CMO på Billo. "Det är ett stort beslut att ta på tom mage, så vad passar väl bättre än att bjuda hela Sverige på burgare?"

För varje ny användare som laddar ned Billo-appen under perioden 1-28 februari blir det första brevet i deras digitala brevlåda inte en räkning – utan en digital kupong som bjuder på ett Dubbel Originalmål med svenskt nötkött eller Plant Beef på MAX.

Sedan Billo lanserades hösten 2022 och anslöts till myndigheten DIGG:s infrastruktur för säker post kan svenskar välja att få sin digitala post hos Billo. Med Billo kan användarna betala räkningar direkt i appen och få myndighetsbrev och all post samlad på ett ställe, helt utan kostnad. Användare kan också välja att få sin fysiska post skickad direkt till Billos digitala inläsningscentral som varje dag scannar posten och skickar den till Billo. Tjänsten gör det enklare att få en överblick på räkningar och fakturor och därmed undvika påminnelseavgifter.

Svenskar sparar, Billo betalar

Enligt Henrik Adenskog kan samarbetet bli en av Sveriges dyraste kampanjer genom tiderna, förutsatt att en majoritet av svenskarna väljer att skaffa digital brevlåda hos Billo. Men för en typisk familj, två vuxna och två tonåringar, innebär erbjudandet att man sparar över 400 kronor på en måltid, exempelvis under resan mot fjällen på Sportlovet.

“Vi bjuder på en måltid, men det finns mycket mer hushåll kan göra för att spara. Genom att skaffa en digital brevlåda och få bättre överblick över fakturor och räkningar kan man undvika onödiga påminnelseavgifter som kostar svenskarna miljarder kronor varje år,” säger Henrik Adenskog.

Erbjudandet gäller ett Dubbel Originalmål på MAX, med svenskt nötkött eller Plant Beef, för alla nya Billo-användare som väljer Billo som sin digitala brevlåda mellan 1-28 februari 2023. Den digitala kupongen är giltig hos MAX t o m 30 juni 2023 på alla MAX-restauranger i Sverige utom Arlanda, Landvetter och Liseberg. Billo är helt gratis att ladda ner och använda.

Henrik Adenskog, marknadschef Billo
henrik@billo.life / 073-557 19 18

Billo är framtidens brevlåda. Digital. Smart. Och snäll.

Billo scannar, sorterar och samlar all din fysiska och digitala post på ett ställe. Det blir lätt att hitta, lätt att betala och minimal kontakt med tråkigheter. All glädjedödande post går ju via Billo. Du öppnar aldrig mer en räkning och får aldrig mer en påminnelseavgift. Ingen onödig oro och maximalt med glädje.

Billo drivs av en vision som är lika enkel som den är stor – En värld där glädjedödande aktiviteter är ersatta med förenklande och glädjeskapande teknik. Välkommen till Billo, det är på tiden.

Billo – Don’t worry, be happy!

Henrik Adenskog

Presskontakt CMO 0708577554

All post i mobilen!

Billo är först i världen med att kunna ge dig din fysiska post digitalt – samtidigt som du får digital post från företag och myndigheter i appen. All post i mobilen, helt enkelt!

Billo AB

Birger Jarlsgatan 37b